اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مردم با انتخاب نمایندگان اصلح می‌توانند مجلس قوی شکل دهند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه گفت: مردم با انتخاب نمایندگان اصلح می‌توانند مجلس قوی شکل دهند که به راحتی در مقابل استکبار جهانی وادادگی نکند.

مردم با انتخاب نمایندگان اصلح می‌توانند مجلس قوی شکل دهند

عرفان سعادتی‌فر دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره بهمصادف شدن چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی 22 بهمن، گفت: این موضوع نشان می دهد بار دیگر حماسه‌ای با حضور عظیم ملت ایران در راه است و شرکت در راهپیمایی فردا زنده نگه داشتن ایام‌الله های اخیر است.

وی افزود: اکنون در گام دوم این انقلاب، ما جوانان که تصمیم سازان آینده‌ این کشور هستیم، باید به شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب بنگریم؛ مقام معظم رهبری در این باره در خطبه نماز جمعه 27 دی‌ماه سال جاری فرمودند: «ما بیاییم این حوادث را تقویم کنیم، قیمت‌گذاری کنیم، قدر آنها را بدانیم و ببینیم که اندازه و قیمت این حوادث چقدر است؛ در صورتی تحقّق پیدا می‌کند که ما به حاج‌قاسم سلیمانی -شهید عزیز- و به ابومهدی -شهید عزیز- به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد. قدر و قیمت این قضیّه روشن خواهد شد.»

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه تصریح کرد: مکتب امام خمینی (ره) در آن زمان که قدرت‌های مادی جهان دست به دست یکدیگر داده بودند تا در برابر این مکتب قد علم کنند و مانع از پیروزی آن بر علیه کفر شوند، ایمان به کلام‌الله که وعده داده مستضعفان وارثان این زمین هستند، رمز پیروزی این انقلاب شد. شهید سلیمانی که پرورش‌یافته این انقلاب و مکتب است؛ با پشتیبانی از ولایت و سرلوحه قرار دادن مقاومت در مقابل زورگویان توانست نقشه‌های آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان برای تضعیف قدرت کشورهای منطقه را نقش بر آب کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ملت ما با شرکت در این حماسه‌ها نشان داده‌اند که همیشه طرفدار ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌های استکبار هستند. باور نداشتن مسئولان و جریان‌سازان به شعار مقاومت و عمل نکردن در مناسبات مختلف به این شعارها باعث شده تا به درستی این گفتمان شکل نگرفته و به مثابه یک ایده حکمرانی برای ادراه یک کشور تلقی نشود.

وی تصریح کرد: همانطور که ما با مقاومت توانستیم این انقلاب را به ثمر رسانیم و در عرصه‌ نظامی پیشرفت کرده و مقتدر باشیم، می‌توانیم به راحتی در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی مانع از دخالت بیگانگان در امور کشور شویم؛ چراکه مکتب حضرت امام (ره) و شهید سلیمانی این را به ما می‌گوید.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه گفت: ملت ایران با دیدن پرورش‌یافتگان این انقلاب و مکتب که دشمن سعی در به فراموشی رساندن آن‌ها دارد، بار دیگر می‌توانند با حضور در انتخابات مجلس نیز گامی در راستای شکل‌گیری مجلس قوی بردارند. مجلسی که به گفته‌ حضرت امام (ره) در راس امور است. اختصاص حدود یک‌چهارم اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به قوه مقننه اثبات این مدعاست.

سعادتی‌فر اضافه کرد: مردم با انتخاب نمایندگان اصلح می‌توانند یک مجلس قوی شکل دهند که به راحتی در مقابل استکبار جهانی وادادگی نکند و این نهال انقلاب که با خون شهیدان تبدیل به یک درخت تنومند شده است از بین نرود. نمایندگان مجلس نیز وظیفه دارند تا این خواسته‌ مردم یعنی قوی شدن مجلس و عدم وادادگی، به منصه‌ ظهور برسانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول