اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مدیران در ساعات اداری از همراهی با نامزدهای انتخاباتی خودداری کنند

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: وظیفه مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید از همراهی با نامزدهای انتخاباتی خودداری کنند.

مدیران در ساعات اداری از همراهی با نامزدهای انتخاباتی خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، علی رستمی ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری تربت حیدریه که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایام الله دهه مبارک فجر یادآور روزهای تاریخی ایستادگی مردمان این سرزمین، در برابر ظلم و استبداد برای دستیابی به ایرانی اسلامی، آزاد و مستقل است. 

فرماندار تربت حیدریه افزود: ملت غیور ایران در بهمن ماه سال 1357 در پرتو هدایت‌های داهیانه پیر جماران، دیوار ابهت پوشالی نظام شاهنشاهی و دلبستگان به قدرت‌های خیالی را فرو ریخت و با تقدیم خون پاک فرزندان خود، بذر انقلاب اسلامی را در این سرزمین کاشت تا نظام جمهوری اسلامی به درختی تنومند تبدیل شود و امروز سایه خود را بر روی ملت‌های آزادی‌خواه بگستراند. 

وی ادامه داد: هیچ فرد و جریان خاصی نمی‌تواند این موفقیت را حاصل تلاش خود بداند بلکه این مهم، حاصل یک کار جمعی است و در موفقیت‌های بعد پیروزی انقلاب نیز هیچ فرد و گروهی حق ندارد آن را به‌نام خود ثبت کند، همانگونه که در ناکامی‌های انقلاب نیز همه ما سهیم هستیم. 

رستمی بیان کرد: بدون شک همزمانی چهلمین روز شهادت سردار پرافتخار اسلام و نماد ایثار و استقامت، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقطه عطف یوم‌الله 22 بهمن امسال است و مردم ایران با الگو گرفتن از مکتب سلیمانی، بار دیگر حماسه‌ای از جنس «استقلال و آزادی» می‌آفرینند. 

فرماندار تربت حیدریه با تأکید بر ضرورت تقویت عوامل پیروزی انقلاب بیان کرد: مهم‌تر از انقلاب، تقویت و معرفی این عوامل به نسل جدید است و این بدان خاطر است که این گروه، نسل خاصی همراه با نیازهای ویژه خودش است، ما باید تلاش کنیم پاسخگوی این نیازها باشیم و آن‌ها را با آرمان‌های انقلاب آشنا کنیم.

وی افزود: برای تحقق این مهم، دستاوردهای نظام اسلامی باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی در سراسر جهان معرفی و تبیین شود و در این راستا روحانیون نقش مهم و اساسی برعهده دارند.

رستمی دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصت ارزشمندی برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی ذکر کرد و گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، خدماتی را که این نظام الهی برای مردم به ارمغان آورده است، بازگو کرد. 

فرماندار تربت حیدریه افزود: زمینه معرفی و ترویج اصول انقلاب‌ اسلامی در سراسر جهان و به‌ویژه در کشورهای اسلامی فراهم شده و مشتاقان بسیار آماده الگوگیری از اصول نظام اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: مردم نیز با خردجمعی همان‌طور که انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ به پیروزی رساندند، در مرحله تشکیل دولت اسلامی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که با فریاد عدالت‌طلبی و انتخاب مسؤولانی عدالتخواه، مقدمات تشکیل دولت اسلامی را فراهم آورند.

رستمی بیان کرد: قبل از انقلاب ۶ هزار مستشار آمریکایی و غربی بر ایران حکومت می‌کردند و شاه به‌عنوان نوکر از آن‌ها تبعیت می‌کرد تا جایی که برای این سلطه خود حق توحش از مردم ایران می‌گرفتند.

فرماندار تربت حیدریه افزود: این ظلم و جنایت‌ها سبب شد ملت ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی فریاد تظلم‌خواهی و عدالت‌طلبی سردهد و با شعار استقلال، آزادی، جمهوری‌اسلامی خود را از یوغ رژیم فاسد پهلوی و نظام سلطه نجات دهد.

وی ادامه داد: در این بین باید با تشکیل دولت و جامعه‌اسلامی زمینه‌ تمدن بزرگ اسلامی را که منجر به ظهور حضرت بقیه الله(عج) می‌شود، فراهم کنیم.

رستمی عنوان کرد: تجربه ثابت کرده در طول ۴۱ سال انقلاب، تفکر لیبرالی و غربگرایی مشکلات کشور را حل نکرده و بعد از آن نیز حل نمی‌کند و آنچه که برای این کشور و ملت گره‌گشا خواهد بود، مسؤولانی در تراز انقلاب اسلامی با مدیریت جهادی و انقلابی است.

فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: با شهادت سردار سلیمانی وحدت مردم در مبارزه با زیاده‌خواهی‌های آمریکا بیشتر شده است. 

وی افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی در طول عمر با برکت خود از هیچ تلاش و کوششی برای اعتلای ایران اسلامی دریغ نکرد و دفاع از مظلومان عالم و ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان از رویکردهای اصلی این شهید بزرگ بود.

رستمی ادامه داد: این شهید گرانقدر در مبارزه با دشمنان دین و قرآن و دفاع از ملت‌های مسلمان منطقه و ایران اسلامی، شب و روز نداشت و سرانجام با سرکشیدن شربت شهادت به آرزوی دیرینه خود دست یافت.

فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی تا ابد در دل مسلمانان جهان و آزادی‌خواهان زنده و جاوید است، گفت: شهید سلیمانی، قهرمان جبهه مقاومت و آزادکننده ملت‌های منطقه از دست مستکبران و تکفیری‌ها از جمله داعش بود و در طول خدمت خود خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داد.

وی، اخلاص، فداکاری و تبعیت از فرامین رهبری را از ویژگی‌های بارز سپهبد شهید قاسم سلیمانی دانست و افزود: این سردار بزرگ اسلام خود را سرباز رهبری می‌دانست و همواره در راه اعتلای ایران اسلامی و دفاع از مسلمانان منطقه در تلاش خستگی‌ناپذیر بود.

رستمی بر لزوم برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم تاکید کرد و اظهار کرد: با توجه به دسایس سازمان‌یافته دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، این دوره از انتخابات از حساسیت خاصی برخوردار است. 

فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: دشمنان با اجرای توطئه‌های مختلف قصد دارند ضمن کم اهمیت جلوه دادن این دوره از انتخابات، مردم را از حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی دلسرد و ناامید کنند، اما به‌طور حتم این توطئه آن‌ها با بصیرت مردم و مشارکت همه جانبه آن‌ها در این رویداد مهم سیاسی با شکست مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر تجدید عهد آنان با رهبری و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، توطئه دشمنان علیه نظام را خنثی می‌کند گفت: مردم با حضور گسترده در این رویداد مهم حماسه جاوید در تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهند کرد.

رستمی افزود: وظیفه مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در ساعات اداری از همراهی با نامزدهای انتخاباتی خودداری کنند.

فرماندار تربت‌ حیدریه از ایجاد اختلاف و فاصله بین مقام‌های انتصابی و انتخابی انتقاد کرد و از آن به‌عنوان مهم‌ترین آفت انقلاب و نظام اسلامی یاد کرد.

وی ادامه داد: در مکان‌سنجی شعب اخذ رأی، باید سختگیری‌ شود و قبل از استقرار صندوق نیز باید همه موارد مورد نیاز، سنجیده و تصمیم درست و منطقی در این زمینه گرفته شود.

رستمی با بیان اینکه فرمانداری به‌عنوان مجری قانون انتخابات، مرّ قانون را برای همه نامزدهای انتخابات اعمال می‌کند، گفت: همه داوطلبان نمایندگی باید زمان‌بندی تبلیغات انتخاباتی را رعایت کنند و هرگونه تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود:از مجموع ۳۷ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، صلاحیت ۱۷ نفر توسط هیأت نظارت شورای نگهبان تأیید شد که یک نفر آن‌ها زن است.

وی ادامه داد: لازمه مشارکت سیاسی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرکت تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در این رویداد است و شورای نگهبان نیز با در نظر گرفتن این اصل مهم، نسبت به تأیید نامزدهای انتخاباتی اقدام کرد تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.

رستمی بیان کرد: برگزاری انتخابات متعدد در کشورمان بیانگر حاکمیت مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و با تلاش‌های صورت گرفته تمام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیکی در این حوزه انتخابیه فراهم شده است.

رئیس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه افزود: برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را از رویکردهای اصلی دولتمردان است و بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی که توسط استاندار خراسان رضوی تهیه و تدوین شده، حجم سرمایه‌گذاری معین‌های اقتصادی در این شهرستان به حدود ۱۴۰ هزار میلیارد ریال رسید. 

رستمی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری که در مدت سه سال اقتصاد این خطه را متحول می‌کند، در قالب ۳۶ قرارداد و با کمک پنج معین اقتصادی انجام شده است.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: از آنجا که در روند اجرای پروژه‌های اقتصادی، هم بخش دولتی به‌واسطه قوانین از پیش تعیین شده و هم بخش خصوصی ممکن است با چالش مواجه شوند، برای رفع این مشکل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیش‌بینی شده و در صورتی که این مشکلات در حوزه شهرستان برطرف نشد، با حضور استاندار در کارگروه استانی مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

خرید حمایتی ۲۵ درصد زعفران تولیدی تربت حیدریه

در ادامه این جلسه مدیر تعاون روستایی تربت‌ حیدریه گفت: طرح خرید حمایتی از تاریخ 8 آبان ماه سال جاری با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی وقت آغاز شد که تنها مرکز خرید شهرستان در محل اداره تعاون روستایی طبق مصوبه کمیسیون خرید شهرستان با دو اتاق نمونه‌گیری و روزانه 350 کیلو زعفران از 80 کشاورز خریداری شد.

نسرین شیبانی با بیان اینکه ۲۵ درصد از کل تولید زعفران شهرستان به روش حمایتی خریداری شده است، بیان کرد: تاکنون 11 تن زعفران توسط تعاون روستایی از زعفران‌کاران تربت حیدریه خریداری شده است.

وی اظهار کرد: این میزان زعفران از حدود ۲ هزار کشاورز خریداری شده که ورود پشتوانه‌ای و حمایتی و دغدغه‌مند دولت برای مدیریت بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان در فصل برداشت این محصول، بسیار مؤثر بود.

مدیر تعاون روستایی تربت‌ حیدریه یادآور شد: از ابتدای آغاز خرید حمایتی زعفران تا امروز، 7.5 تن زعفران از کشاورزان منطقه خریداری شده است.

شیبانی اضافه کرد: از این میزان تاکنون 20 درصد مبلغ زعفران‌های خریداری شده تا پایان آبان ماه را که میزان آن 2 تن و 400 کیلوگرم است، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در تربت‌ حیدریه تنها این اداره مجاز به خرید حمایتی است، گفت: زعفران به چهار صورت پوشال معمولی و مرغوب به قیمت کیلویی ۸۲ میلیون و ۹۰ میلیون ریال و به صورت شبه نگین و نگین به ترتیب به قیمت ۹۵ میلیون و ۱۰۵ میلیون ریال از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

مدیر تعاون روستایی تربت‌ حیدریه عنوان کرد: 11 تن و 600 کیلو به‌میزان 112 میلیارد تومان از حدود 2 هزار کشاورز خریداری شد که از این میزان خرید 5 تن نگین و یک تن شبه نگین است و 58 درصد خرید شرکت تعاونی نگین و شبه نگین است.

شیبانی افزود: تاکنون  50 درصد پرداختی‌ها انجام شده و 5 تن باقی مانده به ارزش 47 میلیارد تومان است که 25 درصد آن تا آخر هفته برای کشاورزان واریز می‌شود و باید تلاش شود در سال‌های آتی به‌روز پرداخت شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول