اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان دانشجویان خود را از تاجیکستان برمی‌گرداند

با دستور رئیس جمهور ازبکستان دانشجویان خارجی ازبک می‌توانند بدون هیچ آزمونی به تحصیل خود در این کشور ادامه دهند.

ازبکستان دانشجویان خود را از تاجیکستان برمی‌گرداند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، با دستور «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دانشجویان این کشور می‌توانند اسناد خود از دانشگاه تربیت معلمین تاجیکستان دریافت کرده و به تحصیل خود در ازبکستان ادامه دهند.

منبعی در دانشگاه تاجیکستان اظهار داشت که ازبکستان برنامه ریزی می‌کند دانشجویان را که در دانشگاه تربیت معلمین این کشور تحصیل می‌کنند به کشور خود بازگرداند.

با حکم میرضیایف دانشجویان ازبک می توانند اسناد خود را از دانشگاه تربیت معلمین تاجیکستان گرفته و به تحصیل خود در ازبکستان ادامه دهند.

این منبع افزود: هم اکنون 2 هزار و 500 نفر دانشجو از ازبکستان می توانند تمام اسناد مورد نیاز برای انتقال به دانشگاه های ازبکستان را دریافت کنند.   

همچنین نماینده وزارت آموزش عالی و متوسطه تخصصی ازبکستان این خبر را تایید کرد.

از جمله این وزارت به دانشجویانی که در دانشگاه های قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان درس می خوانند پیشنهاد کرد که بدون امتحان می توانند به دانشگاه های ازبکستان وارد شوند.

تاکید شده است که این تصمیم با تهدید شیوع ویروس کرونا ارتباط ندارد بلکه با برنامه های دولت مبنی بر آموزش شهروندان خود در دانشگاه های دارای استانداردهای بین المللی و در رده بندی های معتبر قرار دارند، مرتبط  است. درخواست ها برای انتقال در ازبکستان از 15 فوریه قبول می شود.

بر اساس آمار رسمی، امروز در دانشگاه تربیت معلمین تاجیکستان 4 هزار نفر دانشجو از ازبکستان، بیش از 140 نفر دانشجو در دانشگاه پزشکی تاجیکستان تحصیل می‌کنند. علاوه بر این، در دانشگاه تربیت بدنی تاجیکستان در دوره روزانه 100 دانشجو و در دوره غیرحضوری 500 دانشجو آموزش می بینند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول