اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اعلام جزییات نشست‌های پژوهشی جشنواره موسیقی فجر/پیام مدیرکل دفتر موسیقی

برنامه‌های نشست‌های پژوهشی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد.

اعلام جزییات نشست‌های پژوهشی جشنواره موسیقی فجر/پیام مدیرکل دفتر موسیقی

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، نشست‌های پژوهشی از برنامه‌های سی و پنجمین جشنواره فجر، از ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه در سالن باربد فرهنگستان هنر، برگزار می‌شود.

نخستین نشست، با موضوع «بررسی مرز حرمت در موسیقی از نگاه اسلام» با سخنرانی محمدحسین نواب و مهدی همازاده ابیانه روز شنبه ۲۶ بهمن ماه، دومین نشست با عنوان «بررسی بداهه‌نوازی در موسیقی ایران» با سخنرانی هوشنگ فرهانی و محمود بالنده روز یکشنبه ۲۷ بهمن، «روند ترانه‌سرایی در تاریخ موسیقی ایران» با سخنرانی عبدالجبار کاکایی و محمد مفتاحی روز دوشنبه ۲۸ بهمن، «تأثیر فضای مجازی بر هنر موسیقی و رسانه‌ها» با سخنرانی حامد عنقا و امیر ناظمی روز سه شنبه ۲۹ بهمن و نشست «بررسی سیر تغییرات موسیقی پاپ در سه دهه اخیر» با سخنرانی بهروز صفاریان و محسن رجب‌پور روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

نشست‌های پژوهشی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن باربد فرهنگستان هنر واقع در تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان طالقانی برگزار می‌شود و «علی جعفری» کارشناس مجری برنامه است.

*********************************

پیام مدیرکل دفتر موسیقی به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر

 

مدیرکل دفتر موسیقی به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رییس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در پیامی به این جشنواره نوشته است:

 اکنون که صفحات کتاب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را ورق می‌زنید، بخشی از تلاش‌های هنرمندان موسیقی کشور و دست اندکاران جشنواره را به نظاره می‌نشینید. جشنواره موسیقی فجر به عنوان بزرگترین رخداد موسیقایی کشور، فرصت مغتنمی است برای بیان احساسات و عواطف لطیف انسانی، فرصتی برای بیان اوج‌ها و فرودهایی که مردمان ایران زمین در کنار هم تجربه می‌کنند. و فرصتی است برای دعوت از سایر ملل تا با ابزار هنر و موسیقی به زبان مشترک با یکدیگر برسند.

این جشنواره با هدف به عرصه آوردن هنر هنرمندان موسیقی در برابر نگاه هوشمندانه مردم و فراهم کردن زمینه ارتقای موسیقی کشور برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که با دعوت از هنرمندان داخلی و خارجی به دنبال پیوند فرهنگی و گسترش ارتباطات بین‌المللی است تا بتواند بیش از گذشته در معرفی موسیقی ایرانی و موسیقی دانان ارزشمند کشور گام بردارد.

جشنواره سی و پنجم در حالی برگزار می‌شود که شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و  سانحه هوایی جانگداز جان باختن هموطنان عزیزمان، داغ عمیقی بر دل تمام ایرانیان وارد کرد. هنرمندان و تمام دست اندرکاران اجرای این رویداد نیز با قلبی پر درد، اما گام‌هایی مصمم تر از گذشته و با تلاشی بی دریغ در برپایی جشنواره قدم برداشتند تا بتوانند از طریق صدای هنر و موسیقی، پیام صلح و آزادیخواهی جامعه ایرانی را به گوش سایر ملل برسانند و مردم را به احساس زندگی عادی برگردانند.

فرصت را مغتنم می‌شمرم و از تلاش‌های دبیر محترم  جشنواره، اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌ها، شورای ارزیابی جشنواره و همکارانم در دبیرخانه و ستاد اجرایی و پشتیبانی جشنواره قدردانی می‌نمایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول