اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

شرط توقف برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی

دبیر شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) با همکاری دبیرخانه شورایعالی عتف و مرکز همکاری‌ تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشابهی توسط دیگر دستگاه‌ها بودیم.

شرط توقف برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی

مسعود برومند دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: هدف از برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) معرفی توانایی و پتانسیل‌ تولیدات داخلی به مشتری‌های بومی است تا نیازمندی‌های بازار داخل با تولیدات ایرانی متصل شوند.

وی گفت: پس از شروع به کار نمایشگاه تستا با همکاری دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشابهی با همین موضوع توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی بودیم که برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایشگاهی را با تمرکز بر حوزه صنعت برگزار کرد که در آن تقاضا و عرضه‌ در تولیدات حوزه صنعت به هم معرفی شدند.

*تجربه موفق نمایشگاه تستا در معرفی تقاضای ساخت و تولید ایرانی

برومند تصریح کرد: هدف اصلی اولیه از برگزاری نمایشگاه تستا هم این بود که در صنایع مختلف کشور،  تمام فناوران کشور، اعم از دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، شرکت‌های خصوصی و دولتی و شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از نیازهای مشتری‌های خود باخبر شوند و دستگاه‌های سفارش‌دهنده هم برای تامین نیازهای خود از توانایی‌های داخل برای واگذاری سفارش مطلع شوند.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تصریح کرد: در این هدف‌گذاری، رویه مطلوب رسیدن به فرآیند ثابت و همیشگی برای امکان روبه‌رویی عرضه و تقاضا بود که اگر شرایط به گونه‌ای شود که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به رویه اعلام همیشگی عرضه و تقاضای تولید داخل عادت کنند، دیگر نیازی به برگزاری نمایشگاه مستقل تقاضای ساخت و تولید ایرانی نیست.


وی تصریح کرد: در صورتی که دیگر نیازی به برگزاری مستقل نمایشگاه تستا نباشد، کار در قالب راه‌اندازی درگاه واحدی برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های تقاضای ساخت و تولید ایرانی در همه صنایع ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول