اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کلاهبرداری از طریق آگهی فروش کفش ورزشی در اراک

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش کفش ورزشی در شبکه اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

کلاهبرداری از طریق آگهی فروش کفش ورزشی در اراک

احسان آنقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در اظهارات فرد شاکی مشخص شد این فرد در این شبکه اجتماعی با مشاهده قیمت بسیار پایین یک آگهی فروش کفش ورزشی با شخص آگهی‌دهنده تماس برقرار کرده و درخواست خرید کالا را می‌دهد که پس از واریز وجه به حساب اعلام شده، فرد فروشنده دیگر پاسخگونی تلفن خود نمی‌شود.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا در اقداماتی تخصصی فرد کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی متهم را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

آنقی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی اظهار داشت: سایت‌های تبلیغاتی، انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از مشاهده کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی افزود: شهروندان همواره از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن تجارت هستند، خرید کرده و لیست فروشگاه‌هایی دارای نماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی به آدرس enamad.ir دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول