اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن و روسیه برای ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم توافق کردند

وزیر خارجه اردن در دیدار با هیئت روسی که به امان سفر کرده است، درباره موضوع سوریه و ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم و حمایت از راه حل سیاسی تاکید کرد.

اردن و روسیه برای ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم توافق کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه اردن روز یکشنبه با یک هیئت روسی بلندپایه درباره همکاری‌های دوجانبه و پرونده سوریه گفت‌‌وگو کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه اردن در این باره صادر کرد، آمده است: «الصفدی با سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه درباره گام‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه در کنار تحولات در منطقه و به خصوص تلاش‌هایی که برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه انجام گرفته است، گفت‌وگو کرد».

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، الصفدی بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه از طریق یک راه حل سیاسی تاکید کرد، راه حلی که وحدت سوریه و انسجام آن را حفظ کند، امنیت و ثبات را به آن بازگرداند، آشتی ملی آن  را محقق کند و شرایط بازگشت داوطلبانه آوارگان را فراهم کند تا سوریه نقش اصلی خود در منطقه را بازیابد.

دو طرف در این دیدار درباره اهمیت ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم توافق کردند و گفتند تروریسم دشمن مشترکی است که باید جامعه بین المللی برای سرکوب نظامی، امنیتی و ایدئولوژیک آن کار کند.

دو طرف بر ضرورت همکاری برای تثبیت ثبات در جنوب سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای تشویق به بازگشت داوطلبانه آوارگان و اهمیت نقش روسیه در این زمینه تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه هیئت روسیه الصفدی را در جریان تحولات در شمال سوریه و استان ادلب قرار داد و بر ضرورت همکاری برای کاهش تنش و حفاظت از غیرنظامیان در منطقه تاکید کرد.

این وزیر اردنی بر اهمیت پیشرفت روند سیاسی و همکاری در به موفقیت رساندن کار کمیته قانون اساسی تاکید کرد.

 ورشنین و  لاورنتیف در رایزنی‌های روز شنبه روسیه و ترکیه درباره اوضاع در ادلب سوریه در آنکارا شرکت کرده بودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو هم روز شنبه با سرگئی ورشنین، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار طرفین درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه (وضعیت ادلب، کمیته قانون اساسی و روند آستانه )، معامله قرن ترامپ و مسائل حقوق بشر بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول