اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کارگاهی با بیش از 6 سال فعالیت زیر چادر

سرپرست کارگاه قالی بافی گفت: در حال حاضر فکر می کنم 5 یا 6 سال است در این محل فعالیت می‌کنم.

کارگاهی با بیش از 6 سال فعالیت زیر چادر

به  گزارش خبرگزاری فارس از شرق اصفهان، در سال ۹۶ بود که در شرق اصفهان با یک بانو که در بخش کوهپایه کارگاه قالی‌بافی داشت هم‌صحبت شدیم و از صحبت و درد و دل‌های این خانم نوشتیم، این کارگاه در زیر چادر بنا نهاده شده بود.

حال بعد از دو سال یک‌بار دیگر سراغ این کارگاه رفتیم و انتظار داشتیم این کارگاه یا پیشرفت کرده و به ساختمان مجهزی منتقل شده باشد و یا به دلیل سختی کار در سرما و گرما زیر چادر تعطیل شده باشد.

اما این‌گونه نبود و این کارگاه همچنان به همان شکل ادامه حیات می‌داد، البته کمی از طول چادر کم شده بود که به گفته سرپرست این کارگاه به دلیل سردی هوا و برای بهتر گرم شدن این کار را انجام داده است.

فاطمه امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق اصفهان اظهار کرد: در این سال‌ها تغییرات و نوسان قیمتی کار تولید را سخت کرده اما همیشه با توفیق خدا چند دار قالی را داشتم.

سرپرست این کارگاه قالی‌بافی گفت: این کارگاه کارگر و قالی‌باف ثابت ندارد اما همه‌روزه بین 2 تا 8 نفر از زنان روستا به این کارگاه می آیند و در اینجا کارگری می‌کنند.

 

امینی در مورد اینکه چرا هنوز بعد از چند سال زیر این چادر مشغول فعالیت است، عنوان کرد: من سرمایه‌ای ندارم که یک ساختمان تهیه کنم و یک وام توانستم بگیرم که آن‌هم کمی وسایلی که اینجا لازم داشتم خریدم.

فاطمه امینی با بیان اینکه 5 یا 6 سال است در این محل فعالیت می کنم، گفت: چند ماه قبل نتوانستم مبلغ بیمه خود را پرداخت کنم و بیمه قالی‌بافی‌ام قطع شد و هر چه پیگیری کردم به نتیجه نرسید و حتی نزد یکی از نمایندگان مجلس هم رفتم و از وی نامه‌ای گرفتم اما بازهم فایده‌ای نداشت.

آقایی، از بانوانی است که در این کارگاه مشغول به کار شده، به خبرنگار فارس می‌گوید: من روزی چند ساعت به این کارگاه می‌آیم و کار می‌کنم.

او می‌گوید: با توجه به اینکه علاقه دارم از این کار راضی هستم و امیدوارم این کارگاه هم به یک ساختمان منتقل شود تا شرایط بهتر باشد؛ برای هر یک از خانم هایی که اینجا هستند توان اینکه یک قالی در خانه وجود ندارد و اینجا فرصتی شده تا از این راه درآمد کسب کنند.

به نظر می‌رسد لازم است از کارگاه‌های کوچک و کارآفرینان در شرایط امروزی حمایت بیشتری شود تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

انتهای پیام/63102/م20/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول