اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بررسی یک محاصره رسانه‌ای تمام عیار در «مداد قرمز»/ حسن خجسته مهمان برنامه

برنامه تلویزیونی «مداد قرمز» در ششمین قسمت از خود با حضور دکتر حسن خجسته به موضوع «محاصره رسانه ای» خواهد پرداخت. این برنامه یکشنبه 20 بهمن ساعت 21 روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

بررسی یک محاصره رسانه‌ای تمام عیار در «مداد قرمز»/ حسن خجسته مهمان برنامه

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از ابعاد جنگ رسانه‌ای توجه دادن به موضوعات است. یعنی به اصطلاح رسانه به مردم نمی گوید چگونه بیاندیشد بلکه به او می گوید به چه بیاندیشد. و طبعا با تاثیری که در تولید محتوا دارد بر چگونه اندیشدن افراد هم اثر می گذارد. در واقع می توان گفت که یکی از ابعاد جنگ رسانه‌ای جابه جا شدن نظام اولویت‌های اشخاص و شهروندان و حتی سیاستمداران در موضوع شناسی و پرداختن به موضوعات است. در این برنامه پرسش هایی از این دست طرح خواهد شد که چرا ساز و کار خبررسانی و کار تبلیغاتی در کشور با اقتضائات روز و هجمه های تبلیغاتی دشمنان هماهنگ نمی شود؟ آیا هنوز می توان از ایده ی محدود بودن رسانه ها در دست حاکمیت دفاع کرد؟

دکتر حسن خجسته، پژوهش‌های متعددی دربارۀ رسانه و علی‌الخصوص رادیو انجام داده است. «رادیو، مدیریت و جامعه» و «رادیو چیست: مطالعه جامعه‌شناختی رادیو» از جمله کتاب‌های اوست.

«مداد قرمز» به تهیه کنندگی و کارگردانی «علی خواجه» و دبیری مجتبی طالقانی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر آماده شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول