به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از ابعاد جنگ رسانهای توجه دادن به موضوعات است. یعنی به اصطلاح رسانه به مردم نمی گوید چگونه بیاندیشد بلکه به او می گوید به چه بیاندیشد. و طبعا با تاثیری که در تولید محتوا دارد بر چگونه اندیشدن افراد هم اثر می گذارد. در واقع می توان گفت که یکی از ابعاد جنگ رسانهای جابه جا شدن نظام اولویتهای اشخاص و شهروندان و حتی سیاستمداران در موضوع شناسی و پرداختن به موضوعات است. در این برنامه پرسش هایی از این دست طرح خواهد شد که چرا ساز و کار خبررسانی و کار تبلیغاتی در کشور با اقتضائات روز و هجمه های تبلیغاتی دشمنان هماهنگ نمی شود؟ آیا هنوز می توان از ایده ی محدود بودن رسانه ها در دست حاکمیت دفاع کرد؟
دکتر حسن خجسته، پژوهشهای متعددی دربارۀ رسانه و علیالخصوص رادیو انجام داده است. «رادیو، مدیریت و جامعه» و «رادیو چیست: مطالعه جامعهشناختی رادیو» از جمله کتابهای اوست.
«مداد قرمز» به تهیه کنندگی و کارگردانی «علی خواجه» و دبیری مجتبی طالقانی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شبهای دهه فجر آماده شده است.
انتهای پیام/