اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امکان تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی فراهم است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۵۳ هزار دانش آموز استثنایی در کشور داریم، گفت: سیاست آموزش و پرورش براین است که تا جایی که امکان دارد دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی تحصیل کنند.

امکان تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین «خشت گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی» حسن‌آباد که پیش از ظهر امروز در سالن میلاد نور بخش فشافویه شهرستان ری با حضور جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش، شهرستان و خیران برگزار شد، اظهار کرد: دهه مبارک فجر، دهه یادآوری است و امروز در اینجا جمع شدیم تا یاد کنیم از بزرگانی که در کار خیر فعال هستند و آنها که در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های متعدد عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد با چه پدیده بزرگی روبرو هستیم، افزود: انقلاب به ما نشان داد که اگر ملتی خواسته هایش را مطالبه کندد و در مقابل دشمنان ایستادگی کند به پیروزی می رسد.

وی با بیان اینکه جامعه بیش از هرچیزی به فرهنگ نیازمند است، گفت: مسئولیت‌پذیری، اهتمام به امور مردم و کاهش رنج‌های مردم مورد نیاز جامعه امروز است که خیران آغاز گر این مسیر مهم هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۱۵۳ هزار دانش آموز استثنایی در کشور داریم، تصریح کرد: این دانش آموزان در ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۱۴ هزار مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند.

حاجی میرزایی افزود: با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش در حوزه مدارس استثنایی این است که تا جایی که می‌تواند دانش آموزان استثنایی را به مدارس عادی منتقل کنند، تاکنون ۷۰ هزار نفر به مدارس عادی پیوسته اند و تلاش می‌کنیم این تعداد بیشتر شود.

وی با اشاره به نامناسب بودن فضای آموزشی در تهران گفت: مهاجرت‌های گسترده به تهران، تعادل جمعیتی را به هم می‌زند به عنوان مثال در همین منطقه ۹.۲ درصد رشد جمعیت داریم در حالی که این عدد در کشور حدود ۱.۸ درصد است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه، اگر در طول یک سال هر ایرانی هر روز هزار تومان کنار بگذارد، با این مبلغ می توان مشکل فضای آموزشی را حل کرد، ادامه داد: خدمتی که خیرین به ما می کنند تنها ساخت مدارس نیست بلکه خدمات فرهنگی نیز می باشد که اشاعه داده و معرفی می کنند.

حاجی میرزایی با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی گفت: شهرک صنعتی شمس آباد که از بزرگترین شهرک‌های صنعتی ایران است هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد و این در حالی است که دانش آموزان ما برای حضور در این مجموعه‌ها تربیت می شوند لذا ضروریست که تعاملی میان آموزش و پرورش و این فضاهای صنعتی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید برای کارهای صنعتی تربیت شوند، اضافه کرد: چرخ صنعت در چند کیلومتری این شهر می چرخد اما نیاز به نیروی انسانی دارد که می توان از طریق آموزش و پرورش نسبت به آموزش آنها اقدام کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از استاندار تهران می‌خواهیم همت کنند و پیوند میان شهرک صنعتی شمس آباد و آموزش و پرورش را برقرار کنند و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم تا فضای زیست ما طبیعی تر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر یک دانش آموز کلاس دوازدهم را تمام کند و درک و توانایی حل مسائل شهر را نداشته باشد، در تربیت او موفق نبودیم و به عنوان سیستم آموزشی عملکرد درستی نداشته ایم.

انتهای پیام/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول