اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس عراقی: دولت «علاوی» دخالت‌های آمریکا و مزدورانش را متوقف می‌کند

یک تحلیل‌گر سیاسی عراق از عزم دولت جدید عراق برای توقف دخالت های آمریکا و مزدورانش در امور داخلی این کشور خبر داد.

کارشناس عراقی: دولت «علاوی» دخالت‌های آمریکا و مزدورانش را متوقف می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صباح العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، از «محمد توفیق علاوی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق، خواست تا دخالت‌های آمریکا و مزدوران آن در امور کشور را متوقف کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: سفارت آمریکا همچنان بر دخالت در امور داخلی عراق اصرار دارد. امری که با رد و واکنش ریاست پارلمان و برخی گروه‌های سیاسی کشور مواجه شد و آن را دخالت آشکار در امور عراق و نقض قوانین بین‌الملل تلقی کردند. این امر مستلزم دخالت وزارت خارجه و اتخاذ موضعی در قبال این دخالت‌های مستمر و مکرر است.

العکیلی افزود: شیخ «قیس الخزعلی» نیز درباره فعالیت مزدوران آمریکا در عراق هشدار داد و این امر نشان می‌دهد که دستی سیاسی برای حمایت از منافع آمریکا وجود دارد که به دنبال هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و تشدید تنش در عرصه داخلی عراق است. 

وی توضیح داد که دولت باید هویت این افراد که عامل تشدید تنش‌ها در عراق به ویژه در نجف اشرف و الناصریه هستند، و نیز نتایج تحقیقات درباره جرایم ارتکابی سفارت‌خانه‌های آمریکا و امارات در بغداد را افشا کند.

این کارشناس عراقی تصریح کرد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه می‌گویند که تحت فشارهای سیاسی و دیکته‌های طرف‌های دیگر، سر خم نخواهد کرد و انتظار می‌رود که طی دو هفته آتی، اعضای کابینه خود را مشخص کند و این امر نشان می‌دهد که وی در تصمیم‌گیری توانمند و شجاع است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول