اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف بیش از یک تن و 300 کیلو انواع مواد مخدر در 10 ماه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت : در این مدت بیش از 2 هزار نفر سوداگر مرگ شناسایی و دستگیر شدند.

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس زنجان،  رحیم جهانبخش با اشاره به اینکه در بحث مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ باید به چند موضوع اساسی توجه کرد، اظهار کرد: قطع کردن سه ضلع مثلث تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر از جمله راه‌های مقابله با موادمخدر است. 
 
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه به منظور ریشه کن کردن پدیده مواد مخدر همه اقشار جامعه باید نقش داشته باشند، خاطر نشان کرد: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان 32 درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته‌ایم. 
 
وی از کشف بیش از یک تن و 300 کیلو  انواع مواد مخدر در 10 ماه گذشته از سال 98 توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر  استان خبر داد و گفت: کشف انواع مواد مخدر در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است. 
 
سردار جهانبخش به اقدامات مقابله‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان هزار و 615 طرح با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان در سطح استان انجام گرفته است که افزایش 15 درصدی را داشته و 2 هزار و 781 نفر دستگیر که 18 درصد رشد و 402 دستگاه خودرو توقیف که با افزایش 2 درصدی همراه بوده است . 
 
فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه در 10 ماه گذشته از سال 98 در زمینه مبارزه با مواد مخدر 20 باند بزرگ توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است، افزود: در این مدت بیش از 2 هزار سوداگر مرگ، قاچاقچی بزرگ مواد مخدر، حمل و تولید کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند. 
 
وی تصریح کرد: پلیس زنجان با تلاشی بی وقفه و شبانه روزی و با هدف مبارزه با سوداگران مرگ، خرید و فروش، مصرف و آلودگی مواد افیونی در عملیات‌هایی خطیر که بسیاری از آن ها مسلحانه و شاهد جان فشانی ماموران بوده موفق به کشف این مقدار مواد مخدر از سوداگران مرگ شدند. 
 
سردار جهانبخش به راه‌اندازی دفتر مشاوره و پیشگیری از اعتیاد در استان اشاره و تصریح کرد: کارشناسان ما به صورت حضوری و تلفنی آماده پاسخگویی به متقاضیان هستند.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر دانست و بیان داشت: در همین راستا اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس و دانشگا‌ها و مساجد و محله‌های پر خطر و توضیح و تشریح آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر گام‌های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است. 
 
وی افزود: پلیس با قاطعیت نسبت به برخورد و مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه اقدام می‌کند و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بود. 

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول