اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس مجلس قطر بر حمایت کشورش از حاکمیت عراق و ثبات منطقه تاکید کرد

رئیس پارلمان عراق در دیدار با همتای قطری خود بر اهمیت وجود یک دیدگاه مشترک عربی برای حفظ ثبات منطقه تاکید کرد و طرف قطری هم بر حمایت کشورش از حاکمیت و ثبات عراق تاکید کرد.

رئیس مجلس قطر بر حمایت کشورش از حاکمیت عراق و ثبات منطقه تاکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق شامگاه شنبه با «احمد بن عبدالله بن زید آل محمود» رئیس مجلس قطر در حاشیه سی‌امین نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی در «امان» پایتخت اردن دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی رئیس پارلمان عراق در این دیدار دو طرف درباره روابط بین دو کشور برادر و همکاری و هماهنگی پارلمانی در محافل بین المللی درباره مسائل مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز»، الحلبوسی همچنین خطاب به همتای قطری خود بر اهمیت وجود یک دیدگاه مشترک عربی برای حل مشکلات منطقه و تلاش همه کشورهای منطقه برای ثبات و اجتناب از بروز بحران‌ها تاکید کرد.

رئیس پارلمان قطر هم بر حمایت کشورش از حاکمیت عراق و ثبات آن تاکید کرد و از آمادگی کشورش برای داشتن بالا‌ترین سطح هماهنگی و همکاری در همه زمینه ها گفت.

«امان» پایتخت اردن، روز شنبه شاهد برگزاری ‌سی‌امین نشست‌ فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی بود. این نشست در حمایت از ملت فلسطین و در محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن» برپا شده است.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کردند و گفتند که به قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی مصوب در سال ۲۰۰۲ که مورد توافق کشورهای عربی بوده است، پایبند هستند.

در این نشست رؤسای پارلمان‌های عراق، الجزائر و کویت مسئول پیگیری مصوبات امروز نشست پارلمان‌های عربی در مقابله با معامله قرن شدند.

سفیر امارات در واشنگتن در کنار سفیرهای بحرین و عمان در آمریکا تنها سفرای عربی بودند که در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن حضور داشتند.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس در هشتم بهمن ماه گذشته در واشنگتن و در حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی شد و آن را طرح صلح میان فلسطین و اسرائیل خواندند.

بنا بر این طرح رژیم صهیونیستی در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند، اما نه پایتختی قدس و نه بازگشت میلیون‌ها آواره را قبول ندارد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول