اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بیمارستان کرونا چین ۱۰ روز، بیمارستان ناتمام شهریار پس از ۷ دولت

بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار قصه‌ای طولانی است که آغازش به ۴ دهه قبل و اوایل انقلاب باز می‌گردد اما پس از گذشت چند دهه، هنوز هیچ یک از نسل‌های حاضر مردم شهریار در این بیمارستان ویزیت نشده و بیمارستانی که توسط مرحوم هاشمی رفسنجانی کلنگ زده شده بود در دولت روحانی افتتاح آن سال به سال به تعویق می‌افتد.

بیمارستان کرونا چین ۱۰ روز، بیمارستان ناتمام شهریار پس از ۷ دولت

خبرگزاری فارس از تهران، عبدالرضا صدیق: با شیوع بیماری ویروسی کرونا در اواخر ماه میلادی گذشته و اوایل بهمن ماه در شهر ووهان چین در کنار احساس خطر جهانی این بیماری و اقدامات کشورهای مختلف به ویژه دولت چین، یکی از اقدامات دولت چین بسیار قابل توجه بود.

پس از شیوع این بیماری و قرنطینه کردن شهر ووهان دولت چین ساخت یک بیمارستان تخصصی برای کرونا را آغاز کرد که بیمارستان موقت و پیش ساخته هو شن شان ۱۰ روز پس از آغاز آماده بهره‌برداری شد و با فعالیت پزشکان ارتش چین به بیماران مبتلا به کرونا خدمات ارائه می‌کند.

این سرعت در اجرای اقدامات مقابله با بحران بسیار قابل توجه است و در کشور ما این حجم از سرعت امری غیرقابل باور و انجام به نظر می‌رسد و در مقایسه با زمان ساخت پروژه‌های داخلی صرفا تاسف نصیب خواننده اخبار می‌شود.

در داخل کشور ساخت یک بیمارستان بدون گذشت چندین سال و چندین دولت دیگر امری غیرقابل امکان به نظر می‌رسد و یکی از عجایب این ساخت و سازهای حوزه درمانی مربوط به بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار می‌شود که داستان آن به ۴ دهه قبل باز می‌گردد.

داستان بیمارستان امام خمینی شهریار با توجه به نیاز مبرم این شهرستان و نگین سبز استان تهران از سال ۱۳۵۸ و با اهدای  زمین ۵ هکتاری برای احداث بیمارستان آغاز شد که بعد از آن نیز با اهدا ۴ هکتار دیگر، ۹ هکتار زمین در منطقه‌ای با دسترسی مناسب برای ساخت بیمارستان شهریار فراهم شد.

کلنگ رسمی آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان در پس از گذشته بیش از یک دهه و در اوایل دهه ۷۰ و در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی بر زمین زده شد.

متاسفانه پس از کلنگ رسمی این پروژه عملیات اجرایی آن تا سال ۹۴ تقریبا متوقف بود و کم‌تر از ۱۰ درصد پیشرفت در سطح پروژه بیمارستان دیده می‌شد.

در اسفند ماه سال ۹۴ هیئت مدیره‌ای متشکل از معتمدین برای ساخت بیمارستان امام خمینی تشکیل شد و از سال ۹۵ روند احداث این بیمارستان با اعتبارات ملی، استانی و خیریه آغاز شد.

طی سال‌های اخیر مسئولان زیادی اعم از استاندار، فرماندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران قول افتتاح ساختمان بیمارستان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای تجهیز در مراحل بعدی را داده بودند که استاندار تهران در نشست شورای اداری شهریار در اواخر شهریور ماه آب پاکی را بر دستان مردم شهرستان ریخت و گفت این بیمارستان تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری نمی‌رسد.

در رابطه با روند احداث این بیمارستان گفته‌ها و اخبار ضد و نقیضی درباره دست‌های پشت پرده ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار وجود دارد تا جایی که حتی نماینده مردم و فرماندار شهریار نیز در برخی جلسات از وجود برخی اتفاقات و جریانات گلایه کرده‌اند.

در همین حین بیمارستان‌های شهرستان‌های قدس و ملارد نیز با وجود زمان طولانی احداث، تقریبا به اتمام رسیده‌اند و طیق آخرین اخبار قرار است تا پیش از پایان سال ۹۸ با حضور وزیر بهداشت افتتاح شوند و مراحل تجهیز امکانات و منابع انسانی نیز پس از آن و در نیمه نخست سال ۹۹ انجام شود.

گره کور افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار هر چه که هست دیگر مردم بزرگترین شهرستان استان را با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت کلافه کرده است و از وعده‌های چند ماهه، هفته دولت و دهه فجر مسئولان ناامید شده‌اند و به نظر می‌رسد بایستی دولت محترم و وزارت بهداشت با نگاه ویژه خود، این بیمارستان تا پیش از پایان عمر دولت دوازدهم برای خدمت رسانی به شهروندان این منطقه و شهرهای همجوار بهره‌برداری شود و به قصه حدود ۴۰ ساله این بیمارستان پایان دهد.

در پایان لازم به ذکر است این بیمارستان در چند سال اخیر پیشرفت فیزیکی چشمگیری را داشته است اما طولانی شدن احداث بیمارستان و ایضا زمان تجهیز بیمارستان و بدقولی مکرر مسئولان نتیجه‌ای جز کمرنگ شدن حنای آن‌ها در بین مردم را ندارد و موارد مذکور نه به پای مسئولان بلکه به پای نظام نوشته خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول