اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

سیاست شرکت مناطق نفت خیز جنوب حمایت حداکثری از توان داخل است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اینکه امروز یک تاریخی برای این شرکت است، گفت: ما قصد داریم برای توسعه میادین هیدروکربوی زیرمجموعه مناطق نفت‌خیر جنوب از توان داخلی بیشترین استفاده را انجام دهیم و سیاست ما حمایت حداکثری از توان داخل است.

سیاست شرکت مناطق نفت خیز جنوب حمایت حداکثری از توان داخل است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب امروز در مراسم امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میدان‌های پارسی و پرنج میان شرکت ملی نفت ایران و گروه مپنا گفت: امروز شاهد امضای قرارداد توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج با یکی از شرکت‌های فعال بالادستی در صنعت نفت هستیم. امروز یک روز تاریخی برای مناطق نفت‌خیز جنوب است. الگوی این قرارداد از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب ذیل قراردادهای بالادستی صنعت نفت پیشنهاد داده شد و با اعتماد و حمایت حداکثری وزیر نفت این قرارداد تدوین شده است.

محمدی افزود: با همتی که ستاد شرکت ملی نفت ایران، معاونت مهندسی و توسعه و مدیریت کسب‌وکار داشتند این قرارداد تدوین شده که گامی بلند در زمینه خودکفایی در صنعت نفت است و مدیریت برنامه‌ریزی تولید با اتکا به کارشناسان داخلی در راستای حفظ حداکثری منافع ملی قدم برداشته است.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم برای توسعه میادین هیدروکربوی زیرمجموعه مناطق نفت‌خیر جنوب از توان داخلی بیشترین استفاده را انجام دهیم و سیاست ما حمایت حداکثری از توان داخل است.

محمدی با اشاره به اینکه مهرماه ۹۵ مصوب شد که مذاکرات لازم برای توسعه ۴ میدان با ۹ مخزن را در دستور کار قرار دهیم و در این راستا با شرکت‌های داخلی و خارجی مذاکراتی انجام شد، گفت: در این راستا ۱۸ تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردیم و ۸ طرح توسعه برای این ۹ مخزن نهایی شد که یکی از این طرح‌ها میادین پارسی و پرنچ است که با گروه مپنا امضا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: از دهه ۷۰ میدان پارسی و پرنج تحت تزریق گاز قرار گرفته‌اند که در پیک تولید در حدود ۴۵۰ هزار بشکه تولید داشته‌ایم اما الان حدود ۵۲ هزار بشکه از این میادین تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری برای توسعه این میادین حدود ۱.۴ میلیارد دلار خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که گروه مپنا انجام خواهد داد بتوانیم در بازه زمانی موردنظر ضریب نهایی بازیافت از این مخازن را بهبود دهیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول