اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

شب نامه‌های حضرت امام(ره) رسانه دوران انقلاب بود

مدیرمسئول خبرگزاری دانا گفت: در گذشته انقلابیون، رسانه رسمی در اختیار نداشتند و پیام‌های امام خمینی(ره) در قالب شب نامه‌ها میان مردم پخش می‌شد و به نوعی این شب نام‌ ها کار رسانه را انجام می دادند.

شب نامه‌های حضرت امام(ره) رسانه دوران انقلاب بود

به گزارش خبرنگار هنر و رسانه خبرگزاری فارس، مقداد زکی زاده مدیرمسئول خبرگزاری دانا، با حضور در برنامه «انعکاس» با بیان اینکه بخشی از انقلاب از کار رسانه ای متبلور شده است، اظهار کرد: انقلابیون رسانه رسمی در اختیار نداشتند و پیام‌های امام خمینی(ره) در قالب شب نامه ها، میان مردم پخش می شد و به نوعی این شب نامه ها کار رسانه را انجام می دادند.همچنین امروز بسیاری از رسانه ها ضمن فعالیت در مسیر و بستری که انقلاب برای شان پدیدار کرد، در عمل گفتمانی مقابل انقلاب اسلامی را در پیش گرفتند.

مدیرمسئول خبرگزاری دانا مهم ترین وظیفه رسانه را اثرگذاری و جریان سازی دانست و افزود: این شب نامه‌ها عملا این کار را انجام می‌دادند.

وی با نگاهی به سیر و روند رسانه‌ای از ابتدای انقلاب تا امروز یادآور شد: جریان های چپ و کمونیسم و انقلابی در ساحت رسانه دست بدست هم دادند تا انقلاب پیروز شد ولی گروه های دیگر با اهدافی دیگر کار خود را پیش بردند که منجر شد مسیرشان از روند انقلاب جدا شود.

زکی زاده گفتمان انقلاب اسلامی را ناظر بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: این اسلام بر جهاد و مبارزه به استکبار و حمایت از آزادگان جهان تاکید دارد. همان گفتمانی که امام خمینی(ره) بارها در بیانات خود به آن اشاره کردند، اما متاسفانه برخی رسانه های امروز که از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند، اسلامی را تبلیغ می کنند که دشمن روی آن سرمایه گذاری می کند.

وی با بیان اینکه این رسانه ها نمک خورده و نمکدان نظام را می شکنند، ادامه داد: رسانه های آن طرف آب رو بازی می کنند ولی افرادی در بستر انقلاب کار کرده و در عمل اتفاقی دیگر را رقم می زنند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: یکی از عرصه های اثر گذاری دشمن، رسانه ها هستند و متاسفانه دشمن از این ابزار به خوبی استفاده می کند و ما آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم از این جریان بهره برداری کنیم؛ البته بخش اندکی از این اشکال به بچه های رسانه باز می گردد و بخش عمده آن به مسئولین مربوط است چون آموزش های رسانه ای را ندیده اند.

وی با بیان اینکه این روند منجربه بی اعتبار شدن رسانه های داخلی است، افزود: ما در جلسات عمومی و خصوصی بارها به این روند انتقاد داشتیم، اما مسئولان همواره به ما می گویند مصلحت های بالاتری است که شما نمی دانید. ما نیز در پاسخ می گوییم شما نگاهی مصلحت گرایانه دارید که اعتبار رسانه هایی که در بزنگاه باید به داد کشور و حاکمیت برسد را خدشه دار می کنید.

زکی زاده با اشاره به ماجراهای اخیر بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: در این جریان جمهوری اسلامی برای نخستین بار به پایگاه نظامی قدرتی که کسی جرأت نداشت نگاه چپ به آن کند، حمله نظامی کرد و این اتفاقی بی نظیر بود. همزمان در اثر یک اشتباه، هواپیمایی سقوط کرد. البته در ادامه شاهد ایجاد حواشی بودیم.

وی با بیان اینکه در قضیه عین الاسد بخشی از افکار عمومی و رسانه های داخلی که «بوقچی» طرف مقابل هستند نیز تحت تاثیر دروغ بزرگ آمریکایی ها قرار گرفتند، ادامه داد: آمریکایی ها به راحتی گفتند هیچ تلفاتی در پایگاه عین الاسد ندادیم؛ آیا به واقع هیچ تلفاتی رخ نداد؟ هیچ عقل سلیمی این ادعا را باور نمی کند، البته آمریکایی ها در خصوص این دروغ پردازی ها و کتمان های رسانه ای، سابقه ای طولانی دارند. بارها خشونت و درگیری و طوفان های مرگ بار در آمریکا اتفاق افتاده؛ اما هیچ انعکاس رسانه ای و حتی عکس و فیلم و تصویری منعکس نکرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول