اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آغاز هفته‌ای آرام برای جشنواره فیلم فجر/ شاکردوست به سینمای رسانه می‌آید

در هشتمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «تعارض»، «پدران» و «من می‌ترسم» در حالی در پردیس ملت روی پرده می‌روند که هیچ‌کدام در فهرست آرای مردمی قرار ندارند.

آغاز هفته‌ای آرام برای جشنواره فیلم فجر/ شاکردوست به سینمای رسانه می‌آید

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در هشتمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در سینمای رسانه، سه فیلم سینمایی «تعارض»، «پدران» و «من می‌ترسم» به همراه فیلم‌های مستند و کوتاه «بانو» و «برف‌های سپید سرگردان» به نمایش در می‌آید.

 

* تعارض؛ تراوشات ذهنی یک بیمار روان‌پریش

«تعارض» با نام قبلی «ریست» فیلمی به کارگردانی محمدرضا لطفی است.او پیش‌تر فیلم بلند «روایت ناپدید شدن مریم» را پروانه ویدئویی ساخته است، بنابراین با تعارض در بخش «نگاه نو» (فیلم اولی) حضور دارد.

رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، حامد رحیمی‌نصر، پریسا محمدی و رقیه افشین‌پور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان رسمی تعارض آمده است: «احساس می‌کنم دیوونه شدم … یه جورایی به تمام دوربین‌های مداربسته که دارن آدم رو کنترل می‌کنن حساسیت پیدا کردم… اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس می‌کنم پشت همه این دوربینا یه نفره … یه نفر که چهار چشمی داره منو نگاه می‌کنه!»

 

 

داستان «تعارض» درباره تراوشات ذهنی یک بیمار روان‌پریش است که در طول فیلم بارها و بارها عوض می‌شود و پایداری ندارد و در آخر مجدداً همه چیز از منظر شخصیت اول فیلم تغییر می‌کند و اصطلاحاً ریست می‌شود.

این فیلم در سینما مخاطب خاص دارد و تماشای آن احتمالاً از حوصله‌ عموم مخاطبان سینما خارج باشد، به ویژه اینکه پلان‌های بسیاری در فیلم از دید دوربین‌های مداربسته نمایش داده می‌شود. 

«تعارض» در سانس اول (ساعت ۱۳:۳۰) سینمای رسانه به نمایش در می‌آید.

 

 

* پدران؛ قصه قصاص

«پدران» ساخته سالم صلواتی است. او هم پیش‌تر «زمستان آخر» را با پروانه ویدئویی ساخته است و به همین دلیل، در بخش «نگاه نو» سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مؤدب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «رویارویی ۲ نسل می‌تواند حادثه بیافریند؛ در پدران حادثه‌ای ۲ نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.»

«پدران» ارتباطی به دو نسل و اختلافات بین آنها ندارد. در تصادفی که دو دوست داخل خودرو بوده‌اند، یکی از آ‌نها فوت می‌کند و  پدران آنها هستند که وارد بازی می‌شوند. پدر یکی، پدر دیگری تهدید به قصاص پرش می‌کند. پدر دیگر اما برای آنکه ثابت کند پسرش بی‌گناه است، خودش دست به تحقیقاتی می‌زند...

«پدران» در سانس دوم (ساعت ۱۵:۳۰) سینمای رسانه به نمایش در می‌آید.

 

 

 

* من می‌ترسم؛ ترس از آبرو

«من می‌ترسم» ساخته بهنام بهزادی است که قبلاً فیلم‌های «تنها دوبار زندگی می‌کنیم»، «قاعده تصادف» و «وارونگی» را مقابل دوربین برده است.

الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیرجعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری و یگانه رفتاری بازیگران «من می‌ترسم» هستند. شاکردوست که سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، امسال فقط «من می‌ترسم» را در جشنواره حضور دارد؛ هر چند که نقشی فرعی دارد.

من می ترسم از ترس افراد جامعه‌ای می‌خواهد بگوید که به یکدیگر اعتماد ندارند و به محض دستیابی به اهرم قدرتی در دست قابلیت این را دارند که غیرقابل پیش‌بینی و بی‌رحم شوند و فیلم خصوصی را در اینترنت منتشر و آبروریزی کنند. این فیلم در سانس سوم (ساعت ۱۹:۳۰) سینمای رسانه به نمایش در می‌آید.

در سانس آخر، مستند «بانو» به کارگردانی محمد حبیبی‌ منصور درباره زندگی پر فراز و نشیب بانو عصمت احمدیان مادر شهیدان فرجوانی و فیلم کوتاه «برف‌های سپید سرگردان» ساخته محمدرضا وطن‌دوست به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول