اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دین بدون ظلم ستیزی دین نیست/ ایمان امام خمینی رمز پیروزی قیام

مدیر داخلی مؤسسه تخصصی امیر بیان یزد در جمع مردم مهریز ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر گفت: حضرت امام به خاطر درود و زنده باد مردم و یا ترس از پراکندگی آن ها قیام نکرد بلکه بنا بر تکلیف انسانی و شرعی خود جلوی طاغوت ایستاد.

دین بدون ظلم ستیزی دین نیست/ ایمان امام خمینی رمز پیروزی قیام

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام مهدی دادآفرین در جشن انقلاب که در حسینیه شهداء روستای باغدهوک با حضور مردم شهیدپرور این روستا برگزار شد به ایمان واقعی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) اشاره کرد و گفت: شهید مطهری می فرماید در هم نشینی با حضرت امام، 12 نمونه از ایمان به حضور خداوند از جمله ایمان به حقانیت هدف و راه قیام را در ایشان مشاهده کردم.

امام می گفت قصد من از قیام، درود و تحسین مردم نبود

مدیر داخلی مؤسسه تخصصی امیر بیان یزد افزود: مرحوم مرضیه دباغ می گوید وقتی 26 دی ماه 57 به ایشان گفتیم که شاه فرار کرده است، بدون هیجان و با آرامش گفتند خب! این یعنی حضرت امام با تمام وجود می دانستند رژیم پوسیده پهلوی برچیده خواهد شد و به همین دلیل سال ها تبعید و سختی را تحمل کردند و دست از تلاش برنداشتند تا انقلاب مردم به ثمر رسید.

وی با بیان این که امام دین دار واقعی بود اظهار داشت: امام به شهید بهشتی فرموده بود که اگر این مردم که درود بر خمینی می گویند، به من فحش و ناسزا بدهند، در عزم و اراده من تأثیر نمی گذارد زیرا قصد من از مبارزه با طاغوت و رژیم منهای خدا تشویق و تحسین مردم نبود بلکه برای احیا و حفظ ارزش های دین و نجات مردم ایستادگی کرده ام.

دادآفرین خاطرنشان کرد: در عالم از اخلاق تعابیر مختلفی می شود و این که ملاک دین داری صرفاً رعایت اخلاق دانسته شود سخن درستی نیست؛ سیاستمداران آمریکا هم برای حمله اتمی به هیروشیمای ژاپن، مردم خود را متقاعد کردند که این حمله امری اخلاقی است و  200 هزار نفر انسان بی گناه را در ژاپن قتل عام کردند و بر اثر تشعشعات این بمب، نسل ژاپنی ها ناقص العضو مادرزاد شد و نام این وحشی گری را اخلاق مداری گذاشتند که با اخلاق اسلامی فاصله بسیاری دارد.  

وی هم چنین به ماجرای قطع چند ساعت برق در شهر نیویورک آمریکا اشاره کرد و گفت: در این حادثه 1600 فروشگاه توسط همین غربی های اخلاق مدار غارت شد و 3 هزار غارتگر دستگیر شدند. 31 محله نابود شد و بیش از هزار ناحیه شهر در آتش سوخت و این دزدی ها بحران مالی برای شهر ایجاد کرد.

دین بدون قدرت و ظلم ستیزی دین نیست

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلام پرچم دار اخلاق مداری در جهان است و کسی که پیرو دین الهی باشد هرگز به خودش اجازه دزدی و غارت اموال دیگران را نمی دهد؛ اما دین ابعاد دیگری هم دارد. قوی شدن و ظلم ستیزی یکی از ابعاد اساسی و مهم دین اسلام است که بدون آن دین در جامعه کمرنگ شده و بعد از بین می رود.

دادآفرین تصریح کرد: غربی ها با نماز و روزه ما مشکلی ندارند؛ زیرا شیعه انگلیسی بزرگترین حسینیه ها را در قلب انلگیس، این روپاه حیله گر پیر بنا کرده است. چیزی که دشمن از آن هراس دارد، قوی شدن مسلمانان و مقابله آنان با طاغوت و بی خدایی است. باید قوی باشیم چون ایمان چیزی جز قدرت و امیدواری نیست.

وی تقوای الهی را یکی از وجهه  های ایمان دانست و افزود: تقوا و پرهیز از گناه موجب نجات و قدرتمندی انسان می شود. بدون تقوا، نماز انسان نهی از فساد و فحشا نمی کند، در حالت بی تقوایی، فرد نگاه خود را کنترل نمی کند و در مقابل لذائذ کوتاه می آید. شمر اهل نماز بود و 18 بار پای پیاده حج به جا آورد، ابن ملجم نیز از کثرت نماز پیشانی و زانوی پینه بسته ای داشت اما چون بی تقوا بودند امام زمان خود را شهید کردند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به شاخصهای کشورهای ابرقدرت جهان اظهار کرد: شاخصه های ابرقدرت بودن در جهان، دست یابی به سه قدرت فناوری نانو، انرژی هسته ای و نیروی هواو فضا است که ما به هر سه دست یافته ایم و غربی ها که کشورهای جهان را از نظر قدرت و ضعف به شمالی و جنوبی تقسیم کرده اند مجبور به اعتراف شده اند که ایران نیز کشوری شمالی و ابرقدرت است.  

راهکار های قوی شدن مردم

وی ادامه داد: ما از سال 60 برای قوی شدن در این سه حوزه تلاش کردیم و در این راه هرچند تهرانی مقدم ها شهید شدند اما قوی شدیم و پیشرفت کردیم و اگر آمریکا مسؤولین ما را سر میز مذاکره پذیرفت به خاطر دست یابی ما به این سه قدرت بود.

دادآفرین راهکارهای قوی شدن را برشمرد و گفت: اداره کشور و انجام خدمات اجتماعی باید توسط مردم و مساجد و هیئت ها صورت گیرد و این یکی از راه های قوی شدن است. در انتخابات، انتخاب فرد اصلح برای تشکیل مجلسی انقلابی نیز به قدرت مردم می افزاید.

این پژوهشگر عنوان کرد: تأکید امام و رهبری بر اهمیت مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا به فرموده امام راحل، اگر مجلس اصلاح شود، دولت نیز اصلاح می شود. نمایندگان فعلی به جای دفاع از حقوق مردم در برابر دولت، از دولت حمایت می کنند و وکیل الدوله هستند و به جای برخورد با سوء مدیریت دولتی که بر گرده مردم فشار می آورد، حامی این دولت شده اند.

وی به شاخص های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از منظر رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: نماینده باید با ایمان، شجاع و دشمن ستیز باشد و در مقابل تصویب لایحه های استعماری در مجلس ایستادگی کند. مانند سرداران رشید اسلام، روحیه جهادی داشته باشد، انقلابی، عدالت خواه، متخصص و کارآمد باشد.

انتهای پیام /90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول