اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حضور در راهپیمایی و انتخابات، مصداق عمل صالح و جهاد است

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه بر اساس فرهنگ قرآن به خشم آوردن دشمنان از صالح‌ترین اعمال است، گفت: حضور در راهپیمایی و انتخابات، مصداق عمل صالح و جهاد است.

حضور در راهپیمایی و انتخابات، مصداق عمل صالح و جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و به بیان ویژگی‌های حکومت اسلامی پرداخت.

وی بابیان اینکه شرط پذیرش اعمال صالح ما دوست داشتن رهبر الهی است، افزود: ملاک حکومت اسلامی این است که به ولی خدا متصل باشد و در رأس جامعه یک رهبر الهی قرار داشته باشد و ولایت ما به ولایت الهی وصل شود.

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما با انقلاب‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد و یک تفاوت آن مبنای اعتقادی است اگر ما بخواهیم بدانیم یک انقلابی موفق بوده است یا نه و به اهدافش دست پیداکرده است یا نه اولاً باید اهدافش را مشخص کنیم ثانیاً موانع و امکانات را هم در نظر بگیریم هدف انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی به موانع پیش روی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حوادث و اتفاقاتی که در بیست سال اول انقلاب اسلامی رخ‌داده است با حوادث و فتنه‌های صدسال گذشته تاریخ ایران برابر است اما باوجود همه این موانع بسیاری از اهداف انقلاب تحقق پیداکرده است و امروز کشور ما دارای استقلال سیاسی است.

شاکر در خطبه دوم با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار داشت: مبادا در این ایام اخلاق، دین و آخرت خود را به خاطر دیگران زیر پا بگذاریم و مواظب زبان خودمان باشیم که پرونده و طومار اعمال بد خود را سنگین نکنیم و آبروی کسی را نبریم.

وی گفت: مردم ما در این هفته و هفته آینده دو آزمون بزرگ را در مقابل خوددارند و باید دو امانت را ادا کنند حضور در راهپیمایی 22 بهمن که تجدید بیعتی است با انقلاب، امام، شهدا و آرمان‌های انقلاب که انشا الله حضور باشکوه مردم مثل سال‌های گذشته بلکه بیشتر در این راهپیمایی اول گام دوم انقلاب پررنگ‌تر خواهد بود و در دوم اسفندماه نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است کسانی که در این عرصه وارد شدند و صلاحیت آن‌ها تأییدشده است ما باید از میان آن‌ها یک نفر را انتخاب کنیم

خطیب نماز جمعه اردکان بابیان اینکه شرایط نماینده خوب را مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند، افزود: نماینده خوب کسی است که مؤمن باشد و به معنای واقعی کلمه انقلابی باشد، نماینده خوب باید شجاع باشد و از تشر زدن به دشمنان نترسد و با صراحت از حق دفاع کند طرفدار عدالت باشد چراکه یکی از اهداف انقلاب گسترش عدالت بوده است و روحیه جهادی و مردمی داشته باشد چراکه این انقلاب به مدیریت جهادی نیاز دارد.

وی گفت: در انتخاب فرد اصلح مردم را دچار وسواس نکنیم شرایط نماینده خوب را برای مردم بگوییم خود آن‌ها تشخیص می‌دهند اگر خود مردم نتوانستند تشخیص بدهند مشورت بگیرند و آن‌هایی هم که مشورت می‌دهند با قصد قربت مشورت بدهند.

شاکر بابیان اینکه در انتخاب کاندیداها مسائل حزبی و جناحی را پررنگ نکنیم، افزود: باز تکرار می‌کنم هر کس اردکان و اردکانی را دوست می‌دارد به انتخابات، جناحی نگاه نکند هر فردی و از هر جناحی تشخیص دادید که اصلح است و برای مردم و شهر مفیدتر است به او رأی بدهید و به مردم، مسؤولین، فعالان سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ها می‌گوییم که به مدیریت شهر جناحی نگاه نکنید چراکه ما ازاینجا خیلی ضربه خورده‌ایم پررنگ کردن مسائل جناحی و حزبی به ضرر مردم و شهر تمام‌شده است بلکه ملاک و معیار باید شایسته‌سالاری و خدمت خوب به مردم باشد.

وی در پایان اظهار داشت: حضور ما در انتخابات، جهاد و عمل صالح است همان‌گونه که خداوند متعال در آیه 120 سوره توبه می‌فرماید؛ شما هر کاری انجام بدهید و در هرجایی حاضر بشوید که کفار و دشمنان را به خشم بیاورید برای شما عمل صالح نوشته می‌شود زیرا از صالح‌ترین اعمال، به خشم آوردن دشمنان و مشرکان است لذا امروز حضور ما در راهپیمایی و شرکت ما در انتخابات از مصادیق این آیه شریفه است.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول