اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری‌های بازرگانی و سرمایه گذاری ازبکستان و مالزی

سفیر ازبکستان در مالزی با مشاور امور اقتصادی نخست وزیر این کشور در شهر «کوالالامپور» دیدار و همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری بین 2 کشور را بررسی کردند.

گسترش همکاری‌های بازرگانی و سرمایه گذاری ازبکستان و مالزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «روشن عثمان اف» سفیر ازبکستان در مالزی با «محمد عبدالخالد» مشاور امور اقتصادی نخست وزیر این کشور در شهر «کوالالامپور» دیدار و همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری بین 2 کشور را بررسی کردند.

در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه از جمله از طریق جذب بازرگانان مالزی برای اجرای طرح‌های مشترک سرمایه گذاری در حوزه‌های اولویت دار اقتصادی بررسی شد.

طرفین در این دیدار همچنین بر ضرورت گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه انجام فعالیت مشترک علمی – پژوهشی و ایجاد پارک‌های صنعتی تخصصی جهت سازماندهی تولیدات روز برای تولید محصولات مورد تقاضا و صادراتی در منطقه تاکید کردند.

روشن عثمان اف در این دیدار همچنین به مشاور امور اقتصادی نخست وزیر مالزی دعوت نامه حضور در همایش بین المللی سرمایه گذاری «تاشکند» در روزهای 5 و 6 مارس را تقدیم کرد.

طرفین همچنین با هدف گسترش موثر همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری بین 2 کشور بر لزوم از سرگیری فعالیت کمیته بازرگانی مشترک همزمان با برگزاری سومین نشست آن در سال جای میلادی تاکید کردند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و مالزی در سال 2018 میلادی از سطح 78 میلیون دلار فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران مالزی فعالیت می‌کنند

مالزی استقلال این کشور را در تاریخ اول ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 فوریه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول