اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سودای سیمرغ | «خروج» حاتمی‌کیا در پردیس ملت با «لباس شخصی»

در هفتمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های سینمایی «خروج»، «لباس شخصی» و «آتابی» در پردیس ملت به نمایش در می‌آید.

سودای سیمرغ | «خروج» حاتمی‌کیا در پردیس ملت با «لباس شخصی»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ششمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در سینمای رسانه، سه و فیلم سینمایی «لباس شخصی»، «خروج» و «آتابای» به همراه فیلم‌های مستند و کوتاه «زندگی در میان پرچم‌های جنگی» و «مادر برفی» به نمایش در می‌آید.

 

 

* لباس شخصی؛ روایت دستگیری نفوذی حزب توده

«لباس شخصی» اولین فیلم امیرعباس ربیعی در مقام کارگردان است و با حمایت سازمان رسانه‌ای اوج ساخته شده است. نکته عجیب اینکه این فیلم خوش‌ساخت، در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور ندارد.

«لباس شخصی» روایت لباس نیروهای امنیتی در سال‌های ابتدایی دهه 60 است و داستان دستگیری نفوذی حزب توده در ایران را روایت می‌کند.

بازیگران این فیلم تئاتری هستند و چهره شناخته‌شده‌ای در میان آن‌ها حضور ندارد و همین امر به جذابیت لباس شخصی افزوده است. مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمود نژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«لباس شخصی» در سانس اول (ساعت ۱۳:۳۰) در سینمای رسانه به نمایش در می‌آید.

 

 

* خروج؛ فیلمی جاده‌ای با تم اعتراضی

«خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سانس دوم (ساعت ۱۶:۳۰) در سینمای رسانه به نمایش در می‌آید. این فیلم بیستمین ساخته حاتمی‌کیا است و فضای متفاوتی نسبت به آثار قبلی این کارگردان نام‌آشنا دارد.

فیلم سینمایی خروج مشکلات معیشتی کشاورزانی را روایت می‌کند که به علت بی‌توجهی، دچار مشکلاتی شده‌اند و برای اینکه صدای خود را به مسئولان برسانند، با تراکتورهای خود از روستای عدل‌آباد راهی پایتخت می‌شوند.

این فیلم داستانی واقعی دارد و یک فیلم جاده‌ای با بازی‌های درخشان و قاب‌های چشم‌نوار است.

فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، رامین پورایمان و محسن صادقی‌نسب در «خروج» حضور دارند.

 

 

* آتابای؛ فیلمی به زبان ترکی

«آتابای» پنجمین ساخته نیکی کریمی در مقام کارگردان است. او تنها کارگردان زن سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است.

«آتابای» را هادی حجازی‌فر نوشته و خودش هم در آن بازی کرده است. سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و مه‌لقا می‌نوش دیگر بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. حسین علیزاده موسیقی متن این فیلم سینمایی را ساخته است.

فیلم سینمایی «آتابای» یک‌ فیلم هنری است و بسیاری از سکانس‌های این فیلم در مناطق تاریخی مانند بارگاه شمس تبریزی، بازار و مرز رازی در خوی فیلمبرداری شده است.

آتابای نام مردی از اهالی روستایی در خوی است که توانسته است برای تحصیل به شهر برود. بعد از ماجرایی عاشقانه دوباره به روستایی حوالی خوی برگردد. برای روستا توریست و مسافر بیاورد و تا حدی آبرو کسب کند. اما داستان عاشقانه  زندگی او در این روستا هم ادامه دارد. 

 

 

 مستند «زندگی در میان پرچم‌های جنگی» ساخته محسن اسلام‌زاده با موضوع حضور کارگردان در میان سلفی‌های افغانستان و فیلم کوتاه «مادر برفی» ساخته مرجان خسروی با موضوع عبور یک زن باردار از مناطق برفی و صعب‌العبور روستایی، امشب ساعت ۲۲:۳۰ در پردیس ملت روی پرده می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول