اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

روایت یک نشست | از روزهای تلخ کارخانه قند«قهستان» تا تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات «نوبخت»

امام جمعه اسدیه از تعطیلی کارخانه قند قهستان خبر داد و گفت: این کارخانه تعطیل و تبدیل به آهن پاره شده و کارگران کارخانه هم‌اکنون بیکار هستند، همیشه قول‌هایی به کارگران قند داده شده اما همچنان خبری از کار نیست.

روایت یک نشست | از روزهای تلخ کارخانه قند«قهستان» تا تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات «نوبخت»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای اداری شهرستان درمیان صبح امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در شهر اسدیه برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امروز توجه جدی در نظام جمهوری اسلامی برای کمک به توسعه خراسان‌جنوبی ایجاد شده که امید است بتوانیم کارهای خوبی را در این نقطه انجام دهیم.

وی طرح مسکن روستایی را یکی از طرح‌های اجرا شده در حوزه محرومیت‌زدایی ذکر کرد و بیان داشت: دو هزار مسکن روستایی از سهمیه 10 هزار واحد مسکونی استان در هفته آتی افتتاح می‌شود و همچنین طرح 10 هزار واحد مسکونی ظرف چند ماه آینده به اتمام می‌رسد.

استاندار خراسان‌جنوبی مرز مشترک استان خراسان‌جنوبی با افغانستان را یکی از ظرفیت‌های مهم استان برشمرد و گفت: اقدامات زیادی در راهسازی مرز انجام شده و در سال 2018 بیش از یک میلیارد دلار از مرز ماهیرود صادرات انجام شده است.

رایزنی برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی

معتمدیان با اشاره به چهار بازارچه مرزی در استان و تعطیلی برخی بازارچه‌ها، عنوان کرد: در حال رایزنی برای بازگشایی این بازارچه‌ها هستیم که امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.

وی از وجود 40 نوع ماده معدنی در استان و خام‌فروشی این معادن به‌دلیل عدم وجود صنایع فرآوری، مطرح کرد: محصولات استراتژیک کشاورزی از دیگر ظرفیت‌های استان است که مورد توجه قرار دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی مکانیزه‌کردن سیستم‌های آبیاری برای کمک به بخش کشاورزی، افزایش اعتبارات قنوات، آغاز نهضت احداث گلخانه‌ای و احداث 10 هزار نیروگاه برق خورشیدی را از دیگر اقدامات دولت در استان ذکر و عنوان کرد: امسال 500 میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی اختصاص یافت.

تخصیص 350 میلیارد تومان از اعتبارات «نوبخت»

معتمدیان با بیان اینکه عمده تمرکز دولت در بحث جاده‌ها، گازرسانی، برق، مخابرات و بهداشت و درمان است، اعلام کرد: از اعتبار یک هزار میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه برای زیرساخت‌های استان تاکنون 350 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مولوی سیداحمد عبدالهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت و احترام داد و محرومان را امیدوار کرد، گفت: بهترین قدم برای نزدیکی مردم به انقلاب حل مشکلات آن‌ها است و این از ساعت‌ها سخنرانی بهتر جواب می‌دهد.

وی با اشاره به شهادت سردار دل‌ها و مردمی‌بودنش، مطرح کرد: سردار سلیمانی برای عزت اسلام و مسلمین و تقویت جبهه مقاومت قدم برداشت و همین اقدامات بود که این حاج قاسم سلیمانی را بر دل‌ها نشاند.

بنیاد مستضعفان جواب مردم محروم درمیان را بدهد

امام جمعه اهل سنت اسدیه عنوان کرد: در گذشته مسؤولان بنیاد مستضعفان به درمیان آمدند اما اقدامی برای مردم انجام نشد و انتظار داریم بنیاد جواب ما را بدهد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از انجام برنامه محرومیت‌زدایی در شهرستان درمیان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: در 15 مهرماه امسال مقرر شد چهار دستگاه به‌عنوان معین شهرستان‌های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان باشند که سه دستگاه تعیین تکلیف شدند و امروز شهرستان درمیان نیز تعیین تکلیف می‌شود.

وی بیان داشت: نیازهایی که در شهرستان است احصا شده و در نهایت در بحث زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال سند محرومیت‌زدایی را جمع‌بندی کرده و 15 شاخص که چالش و ظرفیت‌هایی داشته مورد ارزیابی قرار گرفته و از میان آن 9 شاخص شهرستان از متوسط کشوری فاصله داشتیم.

وجود 8500 بهره‌بردار بخش کشاورزی در درمیان

غلامرضا قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از وجود هشت هزار و 500 نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: شهرستان درمیان رتبه دوم گوشت سفید و نگهداری مرغ‌گوشتی و رتبه دوم جمعیت عشایر در استان را دارد.

محمدرضا بیکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی نیز از خالی‌شدن روستاها و تمرکز دانش‌آموزی در حاشیه شهرها خبر داد و افزود: 144 باب مدرسه شبانه‌روزی در استان وجود دارد که از این تعداد 107 باب مدرسه فضای مناسبی دارد که  11 مدرسه شبانه‌روزی در شهرستان درمیان است.

همچنین پایگاه‌های اورژانس 115، حصارکشی خانه بهداشت و آزمایشگاه و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی، احداث بیمارستان محلی قهستان، توسعه بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان درمیان، جلوگیری از هدررفت آب، فرسوده بودن لوله‌های آب و غیره از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مسؤولان استانی و شهرستانی بود.

از تعطیلی کارخانه قند تا واگذاری زمین‌ها به مردم

حجت‌الاسلام مصیب خزایی، امام جمعه اسدیه گفت: مردم از حضور بنیاد مستضعفان بسیار خوشحال می‌شوند زیرا مردم ما درد فقر و محرومیت را در این شهرستان چشیده‌اند.

وی از تعطیلی کارخانه قند قهستان خبر داد و بیان داشت: این کارخانه تعطیل و تبدیل به آهن پاره شده و کارگران کارخانه هم‌اکنون بیکار هستند، همیشه قول‌هایی به کارگران قند داده شده اما همچنان خبری از کار نیست.

امام جمعه اسدیه با تأکید بر اینکه نیروهایی که از بنیاد مستضعفان اینجا گذاشته می‌شود باید از افراد بومی و مستضعف باشد تا درد مردم را درک کنند، تبیین کرد: بنیاد مستضعفان، زمین‌های اسدیه را به مردم واگذار کند و زمین‌هایی که در اسدیه فروخته می‌شود بهای آن در همین منطقه هزینه شود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول