اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

درددل‌های یک تولیدکننده با وزیر صمت: به جای دخالت، از تولید حمایت کنید

مدیرعامل یک مجموعه تولیدی خطاب به وزیر صمت گفت: بروکراسی اداری را کم کنید، همچنین از وضع قوانین جدید پرهیز کنید و در فعالیت‌های بخش خصوصی کمتر دخالت کنید.

درددل‌های یک تولیدکننده با وزیر صمت: به جای دخالت، از تولید حمایت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز وزیر صنعت‌، معدن و تجارت از کارخانه ظریف مصور شهرکرد بازدید کرد و در یک جلسه یک ساعته پای درددل‌های مدیرعامل این کارخانه نشست.

محمدعلی رجالی‌‌زاده با بیان اینکه هیچ مشکل لاینحلی در بروجن نداریم، گفت: اداره واحدهای تولیدی در این شهرستان با بخش خصوصی است.

مدیرعامل کارخانه ظریف مصور ادامه داد: به‌علت عدم بازدهی برخی کارخانه‌ها بانک‌ها تمایل ندارند به واحدهای تولیدی تسهیلات بدهند، بهره بالای تسهیلات بانکی نیز یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان است.

انتقاد از افزایش ۳۰ درصدی مالیات در بودجه98/ عدم حمایت دولت از بخش خصوصی

وی با انتقاد از افزایش ۳۰ درصدی مالیات در بودجه ۹۸، افزود: این افزایش در حالیست که صنعت نتوانسته حتی یک درصد رشد کند.

رجالی‌زاده تاکید کرد: با وعده و وعید نمی‌توان کشور را اداره کرد، برای کمک به تولیدکنندگان باید قانون اجبار عرضه کالا در بورس برداشته شود و زمانی‌که دولت هیچ حمایتی از بخش خصوصی نمی‌کند نمی‌تواند برکالاهای تولیدی قیمت‌گذاری کند.

مدیرعامل کارخانه ظریف مصور در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات تولیدکنندگان در کشور، اظهار کرد: بروکراسی اداری را کم کنید، همچنین از وضع قوانین جدید پرهیز کنید و در فعالیت‌های بخش خصوصی کمتر دخالت کنید.

حذف اجبار عرضه کالا در بورس به سود دلال‌ها است

رضا رحمانی در ادامه این جلسه با بیان اینکه کاهش سود سپرده‌های بانکی آسیب‌هایی را در پی دارد، گفت: این مسئله موجب می‌شود مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار سکه، ارز، طلا و خودرو کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص حذف بورس در عرضه کالا، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث افزایش دلال‌بازی و آسیب به تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود.

وی ادامه داد: بورس قوانین مخصوص به خود را دارد و دولت نمی‌تواند به تنهایی در مورد آن تصمیم بگیرد.

ورود دادستانی به پیش‌فروش اینترنتی خودرو

رحمانی در خصوص نوسانات قیمت خودرو و افزایش ناگهانی آن، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این موضوع دادستانی به سایت‌های فروش خودرو که موجودی نداشتند و اعلام پیش ‌فروش می‌کردند ورود پیدا کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه درآمدهای نفتی در کشور ناچیز است، افزود: اصلاحات بودجه در بدترین شرایط در حال انجام است، برای اصلاح قانون، پیشنهادات فعالان اقتصادی را بررسی می‌کنیم.

وی در خصوص افزایش مالیات تولیدکنندگان، عنوان کرد: مالیات برای تولیدکنندگان واقعی افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه این افزایش مربوط به کسانی است که فرار مالیاتی داشته‌اند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول