اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تزئین نمایشگاه هنرهای سنتی فجر تهران با دست‌بافت‌های فیروزآباد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فیروزآباد از تزئین ورودی جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر تهران با دست‌بافت‌های این شهرستان خبر داد.

تزئین نمایشگاه هنرهای سنتی فجر تهران با دست‌بافت‌های فیروزآباد

درنا شهبازی در حاشیه چهارمین جشنواره ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از فیروزآباد، اظهار کرد: تاکنون چهار جشنواره نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در سطح کشوری برگزار شده است.

وی با اشاره به برپایی جشنواره ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر از تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۹۸ در تهران، افزود: این جشنواره از ۱۳ تا ۲۱ بهمن‌ماه به آدرس میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پرفسور روان، موزه ملی ایران برگزارشده است.

رئیس میراث، صنایع‌دستی و گردشگری فیروزآباد اضافه کرد: در کنار برگزاری جشنواره‌ها، بحث برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هرساله نیز در دستور کار قرارگرفته که بخش اعظمی از این نمایشگاه‌ها، دست‌بافت‌های داری مربوط به شهرستان فیروزآباد به عرصه نمایش گذاشته‌شده است.

شهبازی بیان داشت: از ویژگی‌های چهارمین جشنواره ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر، تزیین و نمایش دست بافت‌های داری استان فارس و به‌خصوص هنر بافندگان و هنرمندان فیروزآبادی است که موجب افتخار شهرستان خواهد بود.

وی ادامه داد: تحریم‌های غرب و شرق موجب شده تا هنرمندان ما با تکیه ‌بر تولید، تلاش کرده تا در بازار جهانی حرفی در سطح نمایشگاه‌های جهانی داشته باشند و درواقع این تحریم‌ها تبدیل به فرصت شد.

رئیس صنایع‌دستی، میراث و گردشگری فیروزآباد با اعلام اینکه هنرمندان صنایع‌دستی بنا بر نیاز روز تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: قالی، گلیم، جاجیم، گبه و ...با طراحی‌های به‌روز با استقبال چشمگیری در سطح جهانی میان گردشگران و برای صادرات مواجه شده است.

گفتنی است شهرستان فیروزآباد با بیش از ده هزار هنرمند دست‌بافت‌های داری دارد که تلاش خود را برای معرفی و جهانی‌شدن شهر دست‌بافت‌های داری می‌کند.

انتهای پیام/۹۸۳۱۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول