اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حقیقتی به نام «مردم سالاری اسلامی»

رهبر معظم انقلاب در سخنان روز گذشته خود حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات را سبب حفظ انقلاب در چهل و اندی سال برشمردند و در واقع تمام سخنان دیروز رهبری در یک کلمه خلاصه می‌شود: «مردم سالاری اسلامی».

حقیقتی به نام «مردم سالاری اسلامی»

خبرگزاری فارس- گروه اندیشه: رهبر معظم انقلاب در سخنان روز گذشته خود حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات را سبب حفظ انقلاب در چهل و اندی سال برشمردند.

تمام سخنان دیروز رهبری در یک کلمه خلاصه می‌شود: «مردم سالاری اسلامی»

یک بار از این منظر کل بیانات ایشان را مرور می‌کنیم:

آنچه که انقلاب اسلامی را رقم زد، حضور یکپارچه مردم به رهبری حضرت امام بود.

حقیقتی که در این چهل و اندی سال انقلاب را حفظ کرده است همین ایمان‌های آحاد مردم بوده است که به صحنه آمده و آنچه در انتخابات اهمیت کلیدی دارد حضور حداکثری آحاد مردم است.

آن نیرویی که مردم را به صحنه انتخابات با وجود همه مشکلاتی که دارند وارد می‌کند، وجود حقیقتی در کشور است به نام مردم سالاری اسلامی.

ناظران بین‌المللی، هم زمانی که آحاد مردم پشت نظام و انتخابات، می‌ایستند و از کیان اسلام و مملکت دفاع می‌کنند، کشور را تحسین می‌کنند.

کشورهای مستکبر عالم هم با دیدن این پشتیبانی از اصل انقلاب، امیدشان بیش از پیش ناامید می‌شود.

وقتی عموم مردم به صحنه انتخابات وارد می‌شوند، راه برای ورود افکار نو و جدید اداره کشور هم گشوده می‌شود.

هرحرف و کلام و موضع‌گیری که مردم را از این حضور ناامید کند، سم مهلکی است که مردم سالاری را نشانه گرفته است و بوی خیانت می‌دهد.

حضور مردم در انتخابات، ضامن پیشرفت و امنیت کشور است، تأمین این دو برای عموم مردم، بدیهی است، لذا برخی ولو رهبری را قبول ندارند، برای حفظ و ارتقای ایران و میهن باید به میدان آمد. حتی اگر انقلابی نیستند برای پیشرفت وطن و مملکت پای صندوق رأی حاضر شوند.

طرح جمهوری اسلامی برای فلسطین هم مبتنی بر همین کلان نظریه سیاسی رهبری است، تنها راه برای صلح و حل مسئله‌ فلسطین، نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل با هر مذهبی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا با رأی عمومی آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمین فلسطین حاکم شود.

رهبری به پیروی از قرآن منطقش این است که «هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنین‏»

خداوند خطاب به نبی مکرم اسلام می‌فرماید که تو را با نصرت خودم و با مؤمنین یاری می‌رسانم. یعنی در کنار نصرت الهی، یاری عموم مردم مؤمن هم ذکر شده است. اساس نظریه مردم سالاری بر همین دو پایه شکل گرفته است نصرت خدا در بستر و مجرای نصرت مردم.

امروز به لطف خدا و همت مردم، مردم سالاری اسلامی، یک حقیقت عینی محقق شده در جامعه ماست که دوست و دشمن آن را تأیید می‌کنند.

علی بصیر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول