اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آوارگی کارگران فصلی در زمستان زنجان

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی زنجان با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری به جای حمایت از کارگران اقدام به پاسکاری کارگران کرده گفت: روز گذشته شهرداری به جای کمک با ورود 30 نیرو اقدام به پلمب محل کرده است.

آوارگی کارگران فصلی در زمستان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اباذر نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با آغاز فعالیت شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی اظهار کرد: دو سال قبل بازارچه 22 بهمن با مصوبه شورا در اختیار شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی قرار گرفت.

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی زنجان با اشاره به ساماندهی محل با هزینه شرکت تعاونی افزود: هدف ما از راه‌اندازی این شرکت و فعال کردن محل ارائه خدمات بیمه‌ای به کارگران، ایجاد محل ثابت برای استقرار کارگران، نظام‌مند شدن خدمات ساختمانی و سایر خدمات کارگری به کارفرمایان و شهروندان و جلوگیری از مهاجرت نیروهای کارگری بومی به خارج از استان بوده است.

نجفی از ثبت اطلاعات 5 هزار کارگر در سامانه این شرکت خبر داد و گفت: تاکنون خدمات متعددی در حمایت از این کارگران ارائه شده است که شامل بیمه یک روزه است اما برای ارائه خدمات نیازمند همکاری بیشتر ارگان‌های مربوط از جمله شهرداری هستیم.

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی زنجان با اشاره به اینکه خرداد امسال دادستانی با ارسال نامه‌ای به شهرداری خواستار تسریع در اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی شد، افزود: در این نامه تاکید شده بود که با توجه به تجمع کارگران در میادین اصلی شهر و ایجاد ظاهری نامناسب نسبت به ساماندهی کارگران اقدام شود که در این راستا اقدام شرکت تعاونی خوب و سازنده اعلام شده بود.

وی با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت چندماه نه تنها نامه دادستان جدی گرفته نشده، بلکه نسبت به پلمب محل هم اقدام شده است، گفت: تاکنون نزدیک ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز و ساخت بخش‌های این مکان هزینه شده است و حتی اقداماتی برای درآمدزایی سه باب مغازه نیز ایجاد شده است.

نجفی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری به جای حمایت از کارگران اقدام به پاسکاری کارگران کرده است، افزود: روز گذشته شهرداری به جای کمک با ورود 30 نیرو اقدام به پلمب محل کرده است.

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی زنجان با اشاره به اینکه طبق اخطاریه‌های سال گذشته شهرداری خواستار 2 میلیون و 400 هزار تومان اجاره بود که درخواست کردیم آن را کاهش دهند، گفت: امروز این مبلغ به 7 میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به تشریح مشکلات شرکت در حضور استاندار و توصیه برای همکاری این مجموعه بیان کرد: با این حال شهرداری به دستور استاندار نیز توجهی نکرده و در برنامه دارد که این محل را از کارگران بگیرد و آن را پلمب کرده است.

نجفی گفت: ما به هیچ عنوان تعرض و تجاوز نیروهای شهرداری را نمی‌پذیریم و موضوع را از طریق دادستانی و مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی زنجان با اشاره به اینکه شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان در سال‌های 97 و 98 جزو تعاونی‌های برتر استان بوده است، گفت: بسیاری از استان‌های کشور به تبعیت از زنجان نسبت به تاسیس این شرکت اقدام کرده‌اند، اما در زنجان کسی به جایگاه شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی توجهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر به عنوان منتخب مردم باید از کارگران دفاع کنند، گفت: اعضای شورای شهر مدیون رای کارگران هستند، از مسوولان می‌خواهیم برای احقاق حق کارگران مراتب را پیگیری کنند.

انتهای پیام/73005/ق۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول