اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خسارت سیل به 164 هزار واحد مسکونی در کشور/ اختصاص اعتبار به دیواره ساحلی پلدختر

معاون امور اقتصادی وزیرکشورگفت: مشکلات سیل‌زدگان شهرستان پلدختر در جلسه با وزیر کشور مطرح ، بررسی و پیگیری می شود.

خسارت سیل به 164 هزار واحد مسکونی در کشور/ اختصاص اعتبار به دیواره ساحلی پلدختر

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، بابک دین پرست ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: مشکلات سیل‌زدگان پلدختر از جمله مشکلات اسکان و پرداخت خسارات به کشاورزان در جلسه با وزیر کشور مطرح و بررسی می‌شود.

وی افزود: پرداخت خسارات به کشاورزان آسیب دیده از سیل در تهران از طریق سامانه سجاد بررسی و پیگیری می‌شود.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور از اختصاص اعتبار به دیواره ساحلی شهر پلدختر خبرداد و گفت: با توجه به مسائل مطرح شده در این جلسه و نیاز مالی دیواره حفاظتی شهرپلدختر، اختصاص اعتبار به این پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود:در جلسه‌ای که با حضور تمام دستگاه‌ها در تهران برگزار می‌شود، اسکان سیل‌زدگان با توجه به بررسی‌های انجام شده اولیه و مشکلات کشاورزان آسیب دیده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور گفت: به طور کلی حدود 164 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی درکشور در جریان سیل دچار آسیب جدی شدند که از این تعداد 67 هزار واحد احداثی و 97 هزار واحد تعمیری است.

وی افزود: حدود 12 هزار و 500 واحد شامل 20 درصد احداثی و 21 هزار و 500 واحد تعمیری سیل‌زدگان با 21 درصد نسبت به کل کشور مربوط به استان لرستان است.

دین پرست یادآور شد:با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری و پیگیری‌های مجدانه وزیرکشور و رییس قرارگاه بازسازی تمام واحدهای تعمیری سیل‌زده در لرستان تکمیل و تحویل داده شده است.

وی افزود: تاکنون پنج هزار و 700 واحد احداثی در مناطق سیل‌زده استان لرستان تکمیل و تحویل صاحبان آن شده است.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور گفت:با توجه به نظر بنیاد مسکن و تلاش‌های شبانه روزی آنان حدود بیش از 10 هزار واحد احداثی تا پایان سال جاری تحویل داده می‌شوند و مابقی این واحدها تا پایان فروردین ماه سال آینده تحویل داده می‌شوند.

وی، تعمیر و احداث واحدهای آسیب‌دیده از سیل را اقدامی بی‌نظیر در کشور دانست و افزود: امید است تلاش‌های دولت و مردم منجر به رفع مشکلات پیشروی سیل‌زدگان شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول