اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح تاکسی کتاب در قائم‌شهر/مسافران در تاکسی کتابخوان می‌شوند

طرح تاکسی کتاب برای نخستین‌‍بار در قائم‌شهر با موضوعات سبک زندگی، جوان، خانواده و مسائل زندگی امروز در شهرستان قائم‌شهر آغاز به کار کرده است.

اجرای طرح تاکسی کتاب در قائم‌شهر/مسافران در تاکسی کتابخوان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، آرزو ولیپور ظهر امروز در مراسم افتتاح تاکسی کتاب با بیان اینکه قائم‌شهر همیشه در بحث کتابخوانی نه تنها در استان بلکه در کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: در چند دوره گذشته و در جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب، از بین بیش از هزار روستای شرکت کننده در کشور رتبه نخست را از قائم‌شهر داشتیم.

وی درباره طرح تاکسی کتاب نیز گفت: این طرح  برای نخستین‌بار سال ۹۷ در تهران اجرایی شد و مورد استقبال مسافران قرار گرفت و در این شهرستان در مرحله نخست در ۴۱ دستگاه تاکسی شهری اجرا می‌شود که هر تاکسی چهار عنوان کتاب قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله خانواده، سبک زندگی، جوانان و مسائل زندگی خواهد بود،گفت: مسافرانی که سوار این تاکسی‌ها می‌شوند می‌توانند در مدت حضور در تاکسی کتاب را مطالعه کرده و یا حتی امانت بگیرند.

وی افزود: امسال هم از بین هزار و ۴۱۹ روستا دو روستا از مازندران به جمع ۱۰ روستای نخست راه پیدا کرد که یکی از آنها روستای کلاگرمحله قائم‌شهر است و این افتخارآمیز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران تصریح کرد: مردم کتاب‌خوان و فرهنگ‌دوست قائم‌شهر مثل یک زنجیر به‌هم متصل هستند برای اینکه افتخارات را حس کنند.

ولیپور با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و ما آن را سیاست‌زده کردیم، اظهار کرد: هر جا که فرهنگ را درست پیش بردیم هم راستا با آن سیاست و اقتصاد ما هم درست پیش رفت.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری به جوانگرایی در گام دوم انفلاب تأکید داشتند که شهرداری و شورای شهر قائم‌شهر به آن جامه عمل پوشاندند.

در ادامه مدیرعامل فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قائم‌شهر با بیان اینکه به‌مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۱ تاکسی را به کتاب مجهز کردیم، اظهار کرد: در هر بسته چهار کتاب قرار دادیم و مسافران تا رسیدن به مقصد می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

معصومه طالبی افزود: این کتاب‌ها بیشتر به موضوعات سبک زنگی، جوان، خانواده و مسائل زندگی اختصاص دارد که مردم می‌توانند کتاب‌ها را بخوانند و یا به صورت امانت با خود ببرند.

وی هدف از این کار را گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی راحت و آسان مردم به کتاب عنوان کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۴/ج


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول