اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

حمایت پایدار دولت چین از اقتصاد در برابر کرونا

منابع آگاه می‌گویند که مقامات چینی به دنبال اجرای برخی سیاست‌ها برای حمایت بیشتر از اقتصاد این کشور در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا هستند.

حمایت پایدار دولت چین از اقتصاد در برابر کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، گزارشات حاکی از آن است که مقامات چینی به دنبال اجرایی کردن برخی اقدامات برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا، که انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور را تحت تأثیر منفی قرار دهد، هستند.

منابع آگاه می‌گویند دولت چین در حال بررسی پایین آوردن هدفگذاری 6 درصدی رشد اقتصادی این کشور در سال 2020 هستند.

این منابع همچنین گفته‌اند که بانک مرکزی چین می‌خواهد در روز 20 فوریه نرخ بهره در این کشور را کاهش داده و احتمالاً طی هفته‌های آینده حداقل نسبت نقدینگی بانک‌ها را نیز کاهش دهد.

یک منبع آگاه در این باره گفت در شرایط کنونی سیاست‌های مالی در چین در حال تسهیل شدن است. بانک مرکزی این کشور یک رویکرد مرحله به مرحله را با توجه به روند شیوع ویروس کرونا طی خواهد کرد. 

بانک توسعه  چین قصد دارد روز پنج‌شنبه اوراق قرضه یکساله به ارزش 2.04 میلیارد دلار در راستای تأمین منابع مالی برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا عرضه کند.

طی هفته جاری، بانک مرکزی چین 173 میلیارد دلار به بازارهای مالی این کشور تزریق کرد. این بانک همچنین طی دو روز گذشته 243 میلیارد دلار از طریق اجرای عملیات بازار باز به نقدینگی بازارهای مالی اضافه کرده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول