اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کسب و کارها نیازمند روحیه‌افزایی هستند

مشاور علمی و فناوری اتاق اصناف ایران بیان داشت: به دلیل فشارها، جنگ و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران صنعت و کسب و کار ما نیازمند روحیه‌افزایی است بنابراین نباید ازز بهره‌وری ذهنی غافل شد.

کسب و کارها نیازمند روحیه‌افزایی هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علیرضا احمدیان مشاور علمی و فناوری اتاق اصناف ایران  در نشست خبری کنفرانس ملی بهبود و بازسازی سازمان‌ها و کسب و کارها  با اشاره به مفهوم بهره‌وری ذهنی بیان داشت: بهروه‌وری ذهنی بخش اعظمی از معادله بهره‌وری است و از این جهت که اگر اشخاص از نظر سلامت روان و مدل‌های انگیزشی دارای بهره وری نباشد به بهره وری صنعتی هم نمی‌توانند کمک کنند. 

وی بیان داشت: به دلیل فشارها، جنگ، تحریم‌های ظالمانه علیه مردم و مشکلات و تنش‌های مختلف ما نیازمند بهره‌وری و نشاط و شادابی روان‌شناختی هستیم که صنعت هم از آن مستثنی نیست. 

مشاور علمی و فناوری اتاق اصناف ایران اظهار داشت: ما نیازمند به روحیه افزایی در صنعت و کسب و کارها هستیم و با توجه به اینکه کشور ما کشور صنعتی پیشرفته ای نیست و صنعت در کشور ما توسط ماشین و انسان در حرکت است بنابراین باید به موضوع بهره وری توجه شود و کار بیشتری در این خصوص انجام شود.  

*  بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان را به دانشگاهیان بدهید 

در ادامه این نشست ایرج حسابی عضو اتاق  مشترک ایران و کانادا با انتقاد از شیوه انتخاب رایزن‌های بازرگانی گفت: رایزن‌های بازرگانی ما در کشورهای مختلف گاهی به زبان کشوری که در آن ماموریت دارند مسلط نیستند و وقتی دلیل انتخاب آن شخص سوال می‌شود متوجه می‌شود که انتخاب فامیلی بوده است. 

حسابی بیان داشت: واردات محصولات صنعتی به معنای آن است که بچه‌هایی که شب و روز در ایران درس خوانده و تلاش کرده‌اند گفته‌ایم به درک، و کسانی که علم روز را آورده‌اند گفته‌ایم به جهنم. ما باید خودمان تولید کنیم و 5 درصد بودجه را مستقیم به کار تحقیقات اختصاص داد و استارت‌آپ‌های قلابی را جمع کرد. 

وی گفت: چندین سال پیش که در ژنو تحصیل می‌کردم دانشگاه ژنو سالانه 350 مهندس مکانیک را پذیرش می‌کرد اما اکنون سالانه 35 مهندس را پذیرش می‌کند این در حالی است که دانشگاه‌های ما همچنان مهندس مکانیک و امثال آن را به جامعه تحویل می‌دهند و وضعیت به گونه‌ای شده است که رانندگان تاکسی‌های تلفنی مهندس مکانیک و از این قبیل هستند که از این بدتر و زشت‌تر برای مملکت نمی‌توان بوجود آورد. چرا این چنین می‌شود؟ این را باید آقایان جواب دهند که هر روز در جلسه و کنفرانس‌ها قرار دارند. 

* چیزی را تولید کنیم که می‌توانیم با کیفیت خوب آن را ارائه دهیم

رضا شیرازی مدرس دانشگاه با بیان اینکه باید تغییر را از خودمان شروع کنیم، گفت: اگر محصول خوب تولید نمی‌کنید آن را نفروشید. ما منتظر اقدامی هستیم که همه چیز را درست کند در حالی که همه چیز را باید از خودمان شروع کنیم. 

وی بیان داشت: اگر ما نمی‌توانیم خودرو را خوب تولید کنیم، تولید آن را کنار بگذاریم و چیزی را که می توانیم خوب تولید کنیم را انجام دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول