اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تشکیل کمیته مشترک اخلاق حرفه ای با سازمان برنامه و بودجه

رئیس شورای اخلاق حرفه‌ای از تشکیل کمیته مشترک اخلاق حرفه‌ای با سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: قرار است در آینده به عنوان یکی از الزامات در دستورالعمل‌ها آورده شود.

تشکیل کمیته مشترک اخلاق حرفه ای با سازمان برنامه و بودجه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عطاالله آیت‌اللهی در هشتمین همایش اخلاق حرفه‌ای که با حضور نائب رئیس اول مجلس،‌ معاون پارلمانی وزیر نیرو و رئیس کمیسون اقتصادی مجلس برگزار شد با اشاره به اینکه تمامی رشته‌های مهندسی که بالغ بر 900 شرکت هستند در جامعه مهندسی مشاور هستند که در نظارت و بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌آی کشور نقش کلیدی دارند، گفت: این رشته باید بر مبنای اخلاق حرفه‌ای عمل کند.

وی ادامه داد:‌از آنجا که از سال 1384 اصول اخلاق حرفه‌ای تدوین شده و در ادامه برنامه‌های مؤثری در این بخش اجرا شده هم اکنون کمیته‌ای مشترک با سازمان برنامه و بودجه در حال شکل‌گیری است و قرار است در آینده به عنوان یکی از الزامات در دستورالعمل‌ها آورده شود.

رئیس شورای اخلاق حرفه‌ای خاطرنشان کرد: امروز مدیریت تنگنای اقتصادی با رویکرد اخلاقی مطرح شده است چرا که همواره ما معتقدیم اثرگذاری حرفه مهندسی در سایه اخلاق است.

آیت‌اللهی با تاکید بر اینکه اگر شرایط اقتصادی از این هم سخت‌تر شود نباید اصول اخلاقی به فراموشی سپرده شود، ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی اگر می‌خواهیم کشور به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد باید اصول اخلاق حرفه‌ای به خوبی در کشور رعایت شود.

همچنین سامی ستایش دبیر همایش با بیان اینکه در سند چشم انداز 20 ساله داشتن منابع انسانی دانش‌ محور اهمیت ویژه‌ای دارد،‌گفت: در سند چشم انداز 20 ساله و دانش‌محور بودن کشور تاکید شده چرا که داشتن منابع انسانی دانش محور برای دستیابی به اهداف چشم انداز در سال 1404 اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: کشور در تنگناهای اقتصادی قرار دارد و پیدا کردن راهکارها برای عبور از این مشکلات اهمیت ویژه‌ای دارد.

دبیر همایش ادامه داد:‌اطمینان داریم که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها زودگذر هستند پس باید در شرایط کنونی با هم اندیشی راهی برای برون رفت از موانع تحریمی و حرکت به سمت اهداف اقتصادی کشور بیندیشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول