اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کوتاه کردن دست سودجویان از اراضی ملی؛ بستر رودخانه آب زنگی آزاد شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، از قلع‌و‌قمع 84 مورد مستحدثات غیرمجاز رفع تصرف از اراضی ملی به میزان سی هزار مترمربع و آزادسازی بستر و حریم رودخانه در منطقه‌‌ی آب‌زنگی شیراز خبر داد.

کوتاه کردن دست سودجویان از اراضی ملی؛ بستر رودخانه آب زنگی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس، تصرف اراضی ملی پدیده جدیدی در استان فارس و شیراز نیست، اما عزم جدی در برخورد با خاطیان و متصرفان به صورت گسترده و جدی شاید خیلی قدیمی نباشد، در همین راستا و با هدف اجرای عدالت و رهایی این اراضی از دست متصرفان سودجو ، سی هزار متر از این اراضی در منطقه آب‌زنگی شیراز آزادسازی شد.

آزادسازی اراضی بستر رودخانه آب زنگی دلیلی بود که حادثه سیل با حجم بارش‌ها نه تنها در بالادست دروازه قران بلکه در حاشیه رودخانه خشک نیز این حادثه تکرار نشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، از قلع‌و‌قمع 84 مورد مستحدثات غیرمجاز رفع تصرف از اراضی ملی به میزان سی هزار مترمربع و آزادسازی بستر و حریم رودخانه در منطقه‌‌ی آب‌زنگی شیراز خبر داد.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: اقدامات صورت‌گرفته در اجرای تبصره‌ی یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، تبصره‌ی 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب انجام شد.

وی اظهار کرد: این اجرا که در پی مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان فارس در منطقه‌ی آب‌زنگی رقم خورد، با حضور معاون دادستان شیراز و مسئولین و عوامل اجرایی دستگاه‌های متولی امور زمین اعم از راه و شهرسازی استان، جهاد کشاورزی شهرستان، شهرداری منطقه 3، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و امور منابع آب شهرستان و البته، با پشتیبانی خوب عوامل انتظامی شهرستان شیراز انجام شد.

دادستان شیراز تأکید کرد: در این راستا تعداد 84 قطعه مستحدثات قلع‌وقمع شد و سی‌هزار مترمربع از مساحت اراضی ملی، رفع تصرف گردید و به میزان هشت هزار مترمربع از بستر تحریم رودخانه آب‌زنگی از خاک‌ریزی و نخاله‌های ساختمانی پاک‌سازی شد.

به گفته دادستان شیراز، اقدامات صورت پذیرفته در راستای اجرای احکام صادره قضایی نبوده بلکه در اجرای تکالیف قانونی متولیان امور اراضی بوده که طبق قانون نیاز به صدور حکم دادگاه ندارد و باید راسا توسط متولیان اراضی ملی با حضور نماینده دادستان انجام پذیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول