اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خام فروشی مواد اولیه خیانت به کشور است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: به اعتقاده بنده خام‌فروشی خیانت است و اکنون که در کشور قادر به تبدیل مواد اولیه به محصول با ارزش افزوده بالاتر هستیم، نباید صادرات مواد اولیه توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی صورت گیرد.

خام فروشی مواد اولیه خیانت به کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در آئین افتتاح پروژه یادمان شهدای گمنام ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: حضور و نگاه به مکان‌های مقدس همچون غذای روح است و در روایات متعدد بر آن تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: وجود این بنای گران‌قدر در ذوب‌آهن اصفهان فرصتی است تا کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی بتوانند روح خود را با افرادی گره بزنند که جان خود را در راه خدا نثار کرده‌اند.

خام فروشی مواد اولیه خیانت به کشور است

وی در ادامه ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف ذوب آهن اصفهان در جمع مسؤولان شرکت و شهرستان لنجان در تالار آهن به ایراد سخنرانی پرداخت.

طباطبایی‌نژاد گفت: خداوند را شاکرم که در دهه مبارک فجر در ذوب‌آهن اصفهان و در بین کارکنان این شرکت حضور یافتم؛ خوشبختانه ذوب‌آهن اصفهان با مدیریت یزدی‌زاده شرایط خوبی دارد و امروز دغدغه کارکناناین شرکت تداوم این مدیریت است زیرا وی مانند یک پدر به کارکنان این مجموعه رسیدگی دارد و کارکنان پرتلاش این شرکت نیز مدیرعامل را دوست دارند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: همه کارکنان با همکاری یکدیگر برای تولید بیشتر کوشش دارند؛ در گذشته مشکلات و انتقاداتی وجود داشت که در دوره مدیریت فعلی این موارد برطرف شده است.

وی افزود: خام‌فروشی مواد اولیه همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باعث آسیب به اقتصاد کشور می‌شود و مانعی بزرگ برای ایجاد ارزش افزوده قلمداد می‌شود؛ هم اکنون که در کشور قادر به تبدیل مواد اولیه به محصول با ارزش افزوده بالاتر هستیم، نباید صادرات مواد اولیه توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی صورت گیرد. 

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: به اعتقاده بنده خام‌فروشی خیانت است؛ اگر نیز در حال حاضر امکان تبدیل مواد اولیه به محصول با ارزش افزوده بالاتر وجود ندارد، باید این امکان را ایجاد کرد.

تولید ریل معدن برای نخستین بار در کشور به مناسبت 22 بهمن

در ادامه منصور یزدی‌زاده نیز ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب و به ویژه سردار سلیمانی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی فعلی که دشمن با تحریم‌های ظالمانه عرصه را بر ملت ایران سخت کرده است، سربازان جبهه صنعت و اقتصاد وظیفه سنگینی دارند و باید با تمام قوا در این میدان نبرد تلاش و کوشش کنند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان افزود: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در بطن خود چندین کارخانه را داراست و با سبد متنوع محصولات که جدیدترین آن محصول استراتژیک ریل است، به حمدالله موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

وی ادامه داد: برنامه داریم به میمنت روز 22 بهمن ماه برای اولین بار ریل معدن که طراحی آن انجام شده و تراش غلطک آن نیز در دست اقدام است، به عنوان یک محصول جدید دیگر آماده و تحویل  دهیم که این نوع ریل هم اکنون به صورت صد درصد وارداتی است.

یزدی‌زاده خاطر نشان کرد: سختی و تحریم‌ها همواره وجود داشته اما ناامیدی مطابق دستور قرآن کریم مورد نکوهش است و ذوب‌آهنی‌های بلند همت نیز همواره نشان دادند که در مقابل این مشکلات ایستادگی دارند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: بزرگترین مشکل و دغدغه فعلی ذوب‌آهن بحث تامین پایدار مواد اولیه است و هم اکنون ذخیره مواد اولیه آهن‌دار شرکت از شرایط خوبی برخوردار نیست و در این زمینه نیازمند حمایت ویژه مسؤولان هستیم.   

انتهای پیام/63077/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول