اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح 70 پروژه در شهرستان اهرطی دهه فجر

فرماندار شهرستان اهر گفت: در ایام‌الله دهه فجر 70 پروژه با اعتبار 60 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف افتتاح خواهد شد.

افتتاح 70 پروژه در شهرستان اهرطی دهه فجر

زاهد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه شهرستان اهر یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های استان بوده و مرکز منطقه ارسباران به شمار می‌رود، اظهار داشت: بیشترین ویژگی شهرستان اهر در حوزه فرهنگی و هنری بوده و با توجه به رشد حوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی و خاستگاه شخصیت‌های برجسته که بارزترین آن شیخ شهاب‌الدین اهری است، از این دیار به‌عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه به لحاظ وجود باغات و مراتع بزرگ حوزه کشاورزی و دامپروری از ویژگی‌های دیگر این شهرستان به شمار می‌رود، افزود: طبق روال هر ساله جشن بزرگ عشایری منطقه ارسباران در اهر با حضور مسوولان استانی برگزار خواهد شد که قابلیت‌های عشایری استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: طی 40 سال گذشته اتفاقات بسیار مبارکی در حوزه‌های مختلف افتاده و یکی از این تحولات توسعه دانشگاهی بوده به‌طوریکه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های منطقه در اهر مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه طرح‌ها و پروژه‌ها سد ستارخان اهر با ظرفیت بیش از یک‌صد میلیون مترمکعب نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه داشته و جزو پروژه‌های حساس در این شهرستان است.

محمودی بیان کرد: تصفیه‌خانه آب شرب اهر برای 250 هزار نفر ساخته‌ شده و یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های آب شرب کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه‌ راه‌سازی نیز جاده تبریز - اهر که هشت کیلومتر از آن باقی‌مانده و باند دوم محور اهر به مشکین به طول 18 کیلومتر با اعتبار 83 میلیارد تومان اعتبار به پیمانکار سپرده‌ شده است.

فرماندار شهرستان اهر بیان کرد: در سال‌جاری 70 کیلومتر از راه‌های روستایی از محل قیر رایگان آسفالت و در دست اجرا بوده که می‌توان گفت، یک تحول در حوزه شهرستان است.

وی متذکر شد: در ایام‌الله دهه فجر 70 پروژه با اعتبار 60 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف افتتاح خواهد شد که نزدیک 10 میلیارد تومان پروژه در حوزه راه روستایی است.

محمودی بابیان اینکه گازرسانی به دوردست‌ترین نقاط شهرستان در دستور کار بوده و این‌ یکی از تحولات بزرگ پس از انقلاب به شمار می‌رود، اضافه کرد: در حوزه روستایی اقدامات بسیاری انجام‌ شده به‌طوریکه تنها به روستاهای فاقد دهیار اعتبار و بودجه فوق‌العاده تخصیص داده‌ شده است.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول