اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

رشد 176 درصدی پرداخت وام اشتغال‌/ کمیته‌امداد «دیر» رتبه اول استان در جذب حامی

رئیس کمیته‌امداد شهرستان دیر گفت: امسال از محل تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره 16، بیش از چهار میلبارد تومان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 176 درصد رشد داشته است.

رشد 176 درصدی پرداخت وام اشتغال‌/ کمیته‌امداد «دیر» رتبه اول استان در جذب حامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، سیدعلی حسینی صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد جشن نیکوکاری در شهرستان دیر، اظهار داشت: با همکاری خیرین، دهیاران و  معتمدین تأمین سبد عید  دوهزار و 700 خانواده تحت‌پوشش این نهاد در شهرستان دیر به ازای هر خانوار 300 هزار تومان در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته امداد شهرستان دیر با اشاره به سوق دادن خدمات کمیته‌امداد به مراکز نیکوکاری، عنوان کرد: اکنون پنج مرکز نیکوکاری  فعال در شهرستان دیر وجود دارد که چهار مرکز آن امسال افتتاح شده است که نیامند حمایت مسؤولین هستند.

وی ادامه داد: امسال از محل تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره 16،  بیش از چهار میلبارد تومان به 97 نفر پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 176 درصد رشد داشته است.

حسینی گفت: همچنین دوره‌های آموزش کسب‌وکار برای 169 مددجو برگزار و 63 نفر نیز با همکاری مراکز کاریابی  و رایزنی با شرکت‌های مستقر در منطقه  مشغول به کار شده‌اند.

رئیس کمیته‌امداد شهرستان دیر با بیان اینکه صندوق امداد ولایت به‌صورت کاملا اسلامی در کمیته‌امداد راه‌اندازی شده است که گره‌گشای مشکلات مددجویان است، تصریح کرد:  800 میلیون تومان وام‌های ضروری به 165 مددجو و نیازمند، 200 میلیون تومان در بحث مسکن و 400 میلیون تومان نیز وام اشتغال به 32 نفر از محل این صندوق پرداخت شده است.

وی گفت: سال آینده از محل تفاهم‌نامه با استانداری 67 واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد احداث خواهد شد که 25 واحد آن با مشکل نبود زمین مواجه است و انتظار داریم دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان در این زمینه یاری‌گر ما باشند.

حسینی یادآور شد: امسال 290 میلیون تومان صدقات در شهرستان دیر جمع‌آوری شده است که 52 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد و نشانه اعتقادات بالای مردم این دیار است.

وی بیان کرد: همچنین امسال در بحث طرح اکرام ایتام نیز حامیان یک میلیارد و 700 میلیون تومان به کودکان یتیم و محسنین تحت‌پوشش این نهاد کمک کرده‌اند که 97 درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته‌امداد شهرستان دیر گفت: در سال جاری سهمیه جذب حامی در این شهرستان هزار نفر بوده است که در طول یک ماه گذشته 750 حامی جذب شده است و از این حیث در بین شهرستان‌های دیگر استان رتبه اول جذب حامی داریم.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول