اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چه بر سر تنها نماینده بسکتبال آذربایجان‌شرقی آمد/ طوفان توفارقان

پرونده تیم توفاقان آذرشهر در لیگ برتر بسکتبال کشور بسته شد.

چه بر سر تنها نماینده بسکتبال آذربایجان‌شرقی آمد/ طوفان توفارقان

خبرگزاری فارس- فرهاد فرهادپور: حکایت دومین نماینده آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر بسکتبال کشور مشابه دیگر تیمی این دیار بود. با این تفاوت که شهرداری با قهرمانی در لیگ برتر و در پایان مسابقات منحل گردیده و اینبار تیم توفارقان در چند هفته مانده به اتمام لیگ برتر از این مسابقات انصراف می‌دهد تا پرونده این تیم شایسته آذربایجان‌شرقی بسته شود.

اما چه شد که مسوولان این تیم به ناگهان تصمیم به انصراف از این مسابقات گرفتند.

تیم توفارقان آذرشهر نماینده آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر بسکتبال کشور به دلیل عدم مهیا بود سالن حجاب این شهر، مسابقات خود را در سالن پورشریفی تبریز برگزار می‌کرد که در نهایت این سالن هفته گذشته مهیا شده و این باشگاه درخواست میزبانی خود را در شهر خود به فدراسیون فرستاد.

اما در حالی که تیم توفارقان برای میزبانی در سالن حجاب آذرشهر مهیا می‌شد، خبر رسید که تیم پتروشیمی بندر امام طبق اعلام فدراسیون بسکتبال تنها در سالن پورشریفی حاضر به مسابقه است و به هیچ‌وجه در سالن دیگری به میدان نخواهد رفت.

روز مسابقه فرا رسید و تیم توفارقان در سالن حجاب آذرشهر وارد میدان شده و بازیکنان تیم پتروشیمی بندر امام 60 کیلومتر دورتر و در سالن پورشریفی تبریز خود را برای بازی گرم می‌کردند.

در نهایت این بازی انجام نشد و چند ساعت بعد کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با سرعتی بی‌سابقه رای بازی را اعلام و تیم پتروشیمی را 20 بر صفر برنده این بازی اعلام کردند.

بهتاج: هر 2 سالن آماده برگزاری مسابقه بود

ایوب بهتاج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: از لحاظ میزبانی بسکتبال هیچ مشکلی نداریم و هر 2 سالن پورشریفی تبریز و حجاب آذرشهر آماده برگزاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور است.

وی گفت: ‌باید هماهنگی لازم با فدراسیون و تیم مهمان انجام می‌شد و در این مورد فدراسیون بسکتبال باید تصمیم‌گیری نماید و ما تصمیم‌گیرنده نیستیم.

رای بازی توفارقان آذرشهر با پتروشیمی بندر امام اعلام شد

تصمیم فدراسیون بسکتبال درباره دیدار تیم‌های توفارقان آذرشهر و پتروشیمی بندر امام اعلام شد.

 بر اساس گزارش ناظر و سرداور بازی تیم‌های توفارقان آذرشهر و پتروشیمی بندر امام و طبق آیین‌نامه برگزاری مسابقات، تیم توفارقان آذرشهر به دلیل عدم حضور در سالن تبریز باخت فنی گرفت و پتروشیمی بندر امام 20 بر صفر برنده این دیدار معرفی شد.

مدیر فنی تیم توفارقان: شرمنده هواداران آذرشهری شدیم/میزبانی خود را به موقع اعلام کرده بودیم

فیاضی، مدیر تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر اظهار داشت: واقعا شرمنده مردم آذرشهر شدیم که در روز مسابقه در سالن حضور یافتند و بازی برگزار نشد.

وی گفت: روز اول مسابقات نماینده فدراسیون بسکتبال از سالن حجاب بازدید به عمل آورده و 6 مورد از نواقص را اعلام و گفتند بعد از برطرف شدن این نواقص امکان برگزاری بازی در سالن است و موردی ندارد.

فیاضی تصریح کرد: ما هر 6 مورد را برطرف کرده و به فدراسیون بسکتبال هم اعلام کردیم و آقای طباطبایی رئیس فدراسیون به آقای گهرخانی رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی ماموریت دادند که از این سالن بازدید و اگر تائید کردند بازی روز پنجشنبه توفارقان آذرشهر با پتروشیمی بندر امام در این سالن برگزار شود.

آقای گهرخانی بعد از بازدید از سالن به صورت مکتوب به فدراسیون اعلام کرد که این سالن استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقه را داشته و هیچ مشکلی نیست.

فیاضی متذکر شد: اما آقای واحدی‌پور مدیر فنی  10 روز مانده به مسابقه مصر بودند که بازی در تبریز برگزار شود و اعلام کردند که ما به هیچ‌عنوان به آذرشهر نخواهیم رفت.

مدیر فنی تیم توفارقان آذرشهر در مورد عدم رسیدن نامه به پتروشیمی بندر امام یادآور شد: در این مورد قصوری بر ما وارد نیست و فدراسیون در این مورد باید جوابگو باشد. نکته دوم تیم ما توفارقان آذرشهر است و هیچ ربطی به تبریز ندارد، ما 24 هفته عذاب کشیدیم و 24 هفته توپ از این سالن به آن سالن بردیم و از فدراسیون خواستیم 2 بازی در آذرشهر و در حضور تماشاگران‌مان برگزار کنیم. مگر چه گناهی کردیم. سالن پورشریفی درست است بزرگ است و ظرفیت بیشتر تماشاگر را دارد، اما اندازه حلقه بسکتبال استاندارد نیست ‌‌و سالن حجاب آذرشهر برای بسکتبال کاملا استاندارد بود.

نوروزی‌: چرا باید بازی به تعویق می‌افتاد؟

احمد نوروزی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر بسکتبال گفت: تعویض سالن ضوابطی دارد که باشگاه باید با نامه به فدراسیون اطلاع دهد و نماینده فدراسیون بازدید کرده و نماینده فدراسیون باید در کمیته مسابقات تائید می‌شد، نماینده فدراسیون روز مسابقه سالن را بازدید و تائید کرده تا بازی هفته بعد تیم توفارقان در این سالن برگزار شود.

وی گفت: سه‌شنبه ساعت 3 و نیم به دلیل قطع بودن اتوماسیون نامه آمده و ساعت 4 فدراسیون تعطیل و پنجشنبه نماینده ما رفته و سالن را دیده و من هم به آقای فیاضی و همکاران‌شان گفتم که تیم پتروشیمی بندر امام در هتلی در تبریز است و برای برگزاری این بازی در سالن پورشریفی خود را آماده کرده، از این رو آنها باید رضایت دهند و به هیچ‌وجه ما ورود نمی‌کنیم.

نوروزی در مورد تعویق انداختن بازی عنوان کرد: برای چه باید بازی عقب می‌افتاد؟ مسوولان تیم آذرشهر عنوان کردند بین تبریز و آذرشهر 45 دقیقه بیشتر فاصله نیست و  تیم پتروشیمی بیاید در آذرشهر بازی کند و حال چرا آنها از آذرشهر به تبریز نیامدند که بازی انجام گیرد؟

نادر باقری: سالن حجاب آذرشهر هیچ مشکلی نداشت

نماینده فدراسیون گفت: آذرشهری‌ها باید زودتر اقدام به معرفی سالن می‌کردند و من سالن را تائید کردم اما برای برگزاری این بازی امکان نداشته و باید از هفته بعد توفارقان در آذرشهر میزبان مسابقات می‌شد.

طباطبایی: امکان تعویض سالن وجود نداشت

رئیس فدراسیون بسکتبال کشور خاطرنشان ساخت: آیین‌نامه مسابقات مشخص است و هر تیمی باید سالن مسابقه معرفی و آن تیم باید در آن سالن تعویض شود، سالن آذرشهر تا 2 روز پیش که کف‌پوش مناسب نداشت و مسابقات در تبریز برگزار شده و هیچ نامه‌ای هم از تیم توفارقان به فدراسیون نرسیده و یک نامه از طرف هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی در آخر وقت اداری ارسال شده که کمیته مسابقات ما باید سالن را تائید می‌کرد و ما هم اعلام کردیم ناظر ما که پنجشنبه به تبریز می‌آید، در آذرشهر حضور یافته و سالن را بازدید کرده تا از هفته آینده مسابقات این تیم در سالن حجاب برگزار شود.

وی گفت: ما هم تمایل داشتیم که مسابقه  در آذرشهر انجام شود اما باید زمان در نظر گرفته می‌شد و تیم مهمان نیز باید آمادگی گرفتن هتل، یک تمرین در زمین مسابقه و رفت و برگشت را لحاظ می‌کرد.

طباطبایی در مورد بازدید رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی گفت: از سالن بازدید و ساعت 3 و نیم بعد از ظهر برای فدراسیون نامه زده که من هنوز نامه را ندیدم و اگر این کارها زودتر می‌شد، به تیم پتروشیمی می‌گفتیم در آذرشهر بازی خواهید کرد و زمان لازم برای تغییر سالن وجود نداشت و مسابقات رسمی است و امکان تغییر سالن در 24 ساعت قبل از مسابقه امکان نداشت.
 

 

انصراف توفارقان آذرشهر از لیگ برتر بسکتبال کشور

باشگاه توفارقان آذرشهر با صدور اطلاعیه‌ای از حضور در لیگ برتر بسکتبال کشور انصراف داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

جامعه ی محترم بسکتبال کشور

هواداران ارزشمند تیم بسکتبال توفارقان؛

با عنایت به‌ بیانیه باشگاه که از مسوولان محترم فدراسیون بسکتبال درخواست شده بود رای ناعادلانه‌ کمیته‌ی برگزاری مسابقات‌ ( مبنی بر باخت فنی تیم بسکتبال توفارفان در دیدار با تیم بسکتبال پتروشیمی‌) لغو و بازی مجددا در سالن حجاب آذرشهر برگزار گردد.

متاسفانه مسئولان محترم فدراسیون به این بیانیه و مستندات متقن ارائه شده، ‌توجهی مبذول ننموده و هیچ‌گونه پاسخ شفاف و مناسبی ارائه ننمودند.

 به این وسیله مسوولان باشگاه فرهنگی ورزشی توفارقان با احترام به دیگر تیم‌های ارزشمند حاضر در لیگ برتر بسکتبال و به منظور پاسداشت حمایت‌های هواداران فیهم خود از ادامه‌ حضور در مسابقات لیگ برتر انصراف می‌نماید.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول