اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

پیمانکار نیروگاه سیریک ضمانت‌نامه‌ خود را به بانک روسی ارائه کرد

مدیرعامل شرکت برق حرارتی از صدور ضمانت‌نامه‌ بانکی برای گشایش وام روسیه در احداث نیروگاه سیریک هرمزگان خبر داد و گفت:‌ پیمانکار روسی تضامین خود را به بانک روسی داده است.

پیمانکار نیروگاه سیریک ضمانت‌نامه‌ خود را به بانک روسی ارائه کرد

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه از ارائه صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی برای گشایش وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان خبر داد و اظهار داشت:‌ پیمانکار روسی تضامین خود را به بانک روسی داده و اطلاع پیدا کردیم که صدور ضمانت‌نامه توسط یکی از بانک‌های روسی در حال انجام است.

وی افزود: خط اعتباری (LC) ارائه تسهیلات روسیه برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان به زودی باز خواهد شد، اما به هر حال خبرها حاکی از این است که ضمانت‌نامه بانک روسی به سمت ایران در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه این شرکت مجوز پذیرفتن ضمانت‌نامه‌ها را دریافت کرده است، گفت: پیمانکار روسی تضامین خود را  به بانک ارائه کرده و اطلاع پیدا کردیم که این ضمانت‌نامه در حال صدور توسط یکی از بانک‌های روسی است.

طرزطلب خاطرنشان کرد:  برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان یک میلیارد و 460 میلیون یورو در نظر گرفته شده که 1.2 میلیارد یوروی آن از طریق وام روسیه تأمین خواهد شد و سهم آورده شرکت برق حرارتی 260 میلیون یورو است.

وی در پاسخ به این سؤال که از 260 میلیون یورو سهم آورده ایران و شرکت برق حرارتی چند درصد تسهیلات بانکی است، گفت: تلاش ما این است که بیشتر این مبلغ از منابع داخلی شرکت برق حرارتی تأمین شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول