اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهید مدنی تبریز از اوایل سال 99

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در اوایل سال آتی خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهید مدنی تبریز از اوایل سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های ترمینال جدید و کارگو فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تدوین و عملیاتی شدن دومین سند تدبیر توسعه استان و قرار گرفتن پروژه توسعه فرودگاه بین‌المللی تبریز در این سند، انتشار فراخوان مناقصه پیمانکاران و بسیاری از مراحل اداری احداث ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام یافته و این پروژه در اوایل سال 99 وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های اداره‌کل فرودگاه‌های استان افزود: در چند ماه گذشته و با روی کار آمدن مدیریت جدید فرودگاه تلاش‌های مطلوب بیشتری صورت گرفته و میزان تعاملات و هماهنگی‌ها در سطح استانی و ملی افزایش یافته است؛ در مجموع اقدامات اجرایی در بهسازی وضعیت موجود و ارتقاء خدمات‌رسانی بسیار ارزشمند است.

بهبودی تصریح کرد: مبلغ 280 میلیارد تومان برآورد اولیه کارشناسان برای اجرای پروژه ترمینال جدید فرودگاه است اما به نظر می‌رسد این پروژه نزدیک به 400 میلیارد تومان هزینه در برداشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه حدود چهار سال طول خواهد کشید.

وی ابراز داشت: تبریز به عنوان یک قطب اقتصادی در کشور و منطقه شمال‌غرب مطرح بوده و می‌تواند "هاب" تجاری و حمل و نقل اعم از بار و مسافر باشد که یکی از ارکان آن توسعه فرودگاه است.

 بهبودی؛ بر عملیاتی شدن گمرک تجاری فرودگاه (کارگو) تاکید کرد و با توجه به اینکه مجوزهای آن قبلا اخذ شده از ناظر گمرکات استان و مدیرکل فرودگاه‌ها درخواست نمود نسبت به این مهم اهتمام ورزیده و آن را به‌طور کامل فعال کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد: خوشبختانه توسعه اپرون فرودگاه در قالب اولین سند تدبیر توسعه استان به انجام رسید و در حال بهره‌برداری است و در نتیجه آن قدرت مانور ترمینال و جابه‌جایی هواپیماها در پارکینگ ارتقا یافته است.

بهبودی در عین حال خاطرنشان ساخت: توسعه فرودگاه و فرکانس‌های پروازی فرصتی برای افزایش نقش اقتصادی، تجاری و توسعه استان است.

در جریان این بازدید، مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی از هزینه‌کرد بیش از 200 میلیون تومان برای ساخت فونداسیون و تامین برق سیستم RVR هواشناسی فرودگاه خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه و فعال شدن آن  حدود 230 میلیون تومان دیگر نیز موردنیاز است.

آذری، به تشریح عملکرد چند ماهه فرودگاه پرداخت و افزود: طی ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر سال‌جاری در مقایسه با ماه‌های مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 10، 20، 14، 17 و 14 درصد رشد پرواز از فرودگاه داشتیم که بیش از میانگین کشوری است. 

وی اضافه کرد: قبل از دوره مذکور 18 ماه متناوب کاهش آمار پروازی رخ داده است؛ از این رو مثبت شدن روند نشان از بهبود خدمت‌رسانی و افزایش کارایی دارد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول