اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

منابع آگاه: اوپک عرضه نفت را 500 هزار بشکه‌دیگر کاهش می دهد

منابع آگاه اعلام کردند: اوپک پلاس قصد دارد به دلیل تأثیر ویروس کرونا بر بازار جهانی عرضه نفت را 500 هزار بشکه دیگر کاهش دهد که در این صورت مجموع کاهش عرضه نفت به 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

منابع آگاه: اوپک عرضه نفت را 500 هزار بشکه‌دیگر کاهش می دهد

به گزارش گروه بین‌الملل اقتصاد خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دو منبع آگاه و یک منبع صنعتی اعلام کرد: اوپک و هم‌پیمانانش به دنبال کاهش تولید 500 هزار بشکه در روز به دلیل تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت هستند. 

یکی از منبع آگاه اعلام کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و هم‌پیمانانش از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروفند قرار است در 14 و 15 فوریه نشستی را داشته باشند. پیش‌تر این نشست برای ماه مارس طراحی شده بود.

براساس گزارش رویترز، قیمت نفت برنت در سال جاری با 10 دلار کاهش به 56 دلار در هر بشکه رسیده و این پایین‌تر از سطحی است که بسیاری از کشورهای عضو اوپک برای ایجاد تعادل در بودجه خودشان نیاز دارند.

تحلیلگران معتقدند: شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند تقاضای نفت را 250 هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست امسال پایین بیاورد. 

منابع اوپک پلاس اعلام کردند: کمیته مشترک فنی اوپک پلاس نشستی را برای چهارم و پنجم فوریه در وین اتریش برنامه‌ریزی کرده است تا تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت را بررسی کنند.

این منابع آگاه اعلام کردند: نشست فنی اوپک پلاس احتمالاً حاوی پیشنهاداتی برای حمایت از بازار خواهد بود.

اوپک پلاس عرضه نفت را برای تقویت قیمت کاهش داده و این توافق در ماه دسامبر برای کاهش 1.7 میلیون بشکه در روز محقق شد که قرار است تا پایان ماه مارس ادامه یابد. نشست بعدی هم برای 5 تا 6 مارس برنامه‌ریزی شده است.

رویترز نوشته است؛ اقتصاد عربستان که به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است و این کشور نیاز دارد تا برای تعادل در بودجه کشورش قیمت نفت را بشکه‌ای 80دلار بفروشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول