اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جنگ امروز جنگ روایت‌ها است/ باید به سمت رسانه نقطه‌زن حرکت کنیم

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: رسانه انقلابی باید بتواند روایت دقیق، صادقانه، مسؤولانه و هنرمندانه از رویدادهای مختلف ارائه کند و با ورود به موقع خود اجازه دروغ پراکنی و شبهه سازی را از دشمن بگیرد.

جنگ امروز جنگ روایت‌ها است/ باید به سمت رسانه نقطه‌زن حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس در نشست سالانه مدیران استانی این خبرگزاری اظهار داشت: در جنگ همه جانبه با نظام سلطه، رسانه‌ها در خط مقدم هستند و ما خبرنگاران باید بتوانیم نقش سربازی خود برای انقلاب را به درستی انجام داده و مؤثر واقع شویم.

وی با تبریک ایام دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: رسانه انقلابی باید بتواند روایت دقیق، صادقانه، مسؤولانه و هنرمندانه از رویدادهای مختلف ارائه کند و با ورود به موقع خود اجازه دروغ پراکنی و شبهه سازی را از دشمن بگیرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به ضعف رسانه ای و لزوم تقویت آن گفت: در جنگ روایت‌ها در بعضی موارد بر دشمن غلبه می‌کنیم و روایت صحیح و صادقانه خود را فراگیر می‌کنیم و در برخی اوقات نیز شکست می‌خوریم و دشمن موفق می‌شود با تکیه بر دروغ و تهمت، استفاده از هنر و یا سوء استفاده از خطاهای خودی‌ها، روایت خود را در ذهن مردم جا بیاندازد.

تیرانداز با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: پس از ماجرای بنزین و اتفاقات آبان‌ماه در شرایط خیلی ناراحت کننده‌ای بودیم چون گسست‌های اجتماعی در اوج خود بود ولی رویداد عظیمی بعد از این شهادت اتفاق افتاد و به برکت خون شهید، دل‌ها به اصول اصلی انقلاب متوجه و جامعه به سمت وحدت و وفاق برگشت.

 

وی با تأکید بر اینکه بعد از این اتفاق دشمن تلاش کرد روایت خود را غلبه بدهد، تصریح کرد: این اقدام دشمن بعضی وقت‌ها با پاس گل ما تکمیل می‌شود و یا اینکه با جعل واقعیت و حقیقت، ذهن‌ها را از موضوع اصلی منحرف می‌کند. وقتی عده‌ای از هموطنان عزیز خود را در تشییع پیکرها در کرمان از دست دادیم روی آن مانور دادند و پس از عدم نتیجه لازم به بزرگنمایی اعتراض‌ها پس از حادثه هواپیمای اوکراینی روی آوردند و تلاش کردند با برجسته کردن آن، وحدت بوجود آمده در بین مردم را خدشه دار کنند.

تیرانداز گفت: در بسیاری از حوادث دشمن سعی می‌کند اصل را به حاشیه ببرد و چیز دیگری را برجسته کند و در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد هم برای فراموش شدن تحقیر آمریکا، تلاش کرد حادثه تلخ سقوط هواپیما و خطای صورت گرفته را به جریان اصلی بدل نماید.

وی با اشاره به روایت دشمن از مبارزه با فساد در ایران، افزود: روایت ما این است که انقلاب اسلامی با فساد و مفسدان برخورد و مبارزه می‌کند و این اراده برخورد برای هر حاکمیتی نکته مثبت و ارزشمندی است اما جریان ضدانقلاب تلاش می کند تا این اراده و اهتمام را سانسور کند و مفسدین به دام افتاده را نتیجه سیستم فاسد معرفی کند. در حالیکه فساد در تمام دنیا وجود دارد و وجود مفسدین را نمی توان لزوما به حکومت ها و دولت ها منتسب کرد. 

مدیرعامل خبرگزاری فارس بر صداقت و جلوگیری از قلب واقعیت توسط رسانه های انقلابی تاکید کرد و افزود: در قضیه هواپیمای اوکراینی اگر سرسوزنی تردید داشتیم که سقوط هواپیما با خطای انسانی صورت گرفته امکان نداشت خلاف آن عمل کنیم و واقعیت را وارونه جلوه دهیم چرا که اساس انقلاب برای جلوگیری از دروغ و ناراستی شکل گرفته و بزرگان انقلاب به ما آموخته‌اند که با روشهای کثیف و ناصواب نمی توان حتی اهداف مقدس را محقق کرد.

تیرانداز با بیان اینکه دشمن قوی، ما را قوی می‌کند، ادامه داد: دشمن در رسانه چند لایه و پیچیده عمل می‌کند و از لحاظ مادی و معنوی روی کاغذ از ما جلوتر است و ممکن است موفقیت‌های ظاهری هم پیدا کند اما ما با توکل به پروردگار و تلاش و استفاده از علم روز به سمت قوی شدن پیش می‌رویم و ان شاء الله در زمینه رسانه هم دشمن را مغلوب خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به حذف دامنه بین المللی خبرگزاری فارس گفت: دشمن هرکجا خلاف میلش رخ دهد شروع به سانسور می‌کند. وقتی در این چند وقت مردم به سمت تبلیغ شهدا و آرمان‌های انقلاب رفتند شروع به سانسور صفحات شبکه‌های اجتماعی کردند و پس از آن تلاش کردند صدای خبرگزاری فارس را ساکت کنند و البته این شروع کارشان است و حتما به سراغ بقیه رسانه‌های انقلابی هم خواهند رفت. ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و به مردمی که فریب جریان مدعی اطلاعات آزاد در دنیا را خوردند نشان دهیم استفاده از واژه‌هایی چون حقوق بشر، آزادی بیان، حقوق زنان و ... صرفا برای بزک کردن چهره کریه گرگ صفتان جریان شیطانی و سلطه گر در دنیاست.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به تحریم‌های اقتصادی که فروش نفت ما را کاهش داده است، افزود: دشمن بدون آنکه بداند دارد به انقلاب و مردم ایران خدمت می کند. سیاست قطع وابستگی به نفت که مطالبه همیشگی رهبر انقلاب و همه کارشناسان اقتصادی دلسوز کشور است امروز با تدبیر الهی به دست دشمن مردم ایران در حال محقق شدن است و ان شاء الله منجر به تقویت بنیه های اقتصادی کشور خواهد شد.

تیرانداز ادامه داد: در شرایط فعلی با ترکیب و آرایش جدید باید مهیای پیشرفت کشور شویم و طبق وعده الهی جریان حق و حزب‌الله یقینا پیروزخواهد شد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول