اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«مشق دو» با موضوع خودباوری روی آنتن شبکه دو

به مناسبت دهه فجر و همزمان با آغاز جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه «مشق دو» از شبکه دو سیما روانه آنتن شد.

«مشق دو» با موضوع خودباوری روی آنتن شبکه دو

به گزارش خبرگزاری فارس، «مشق دو» برنامه ای است بر مبنای تعامل که مخاطب اصلی خود را نوجوانان قرار داده است و با موضوعاتی همچون اخلاق، خودباوری، امید، عقلانیت، استعداد، عزت و ... تولید شده است.

این برنامه شامل دو آیتم تریبون آزاد نوجوانی و نظر شما است که هر دو با مشارکت صد درصدی مخاطب است.

مشق دو با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی)بر نوجوانان و بیانیه گام دوم پس از ماهها کار تحقیقاتی طراحی شد.

مشق دو،برنامه ای است ده دقیقه ای که مجری آن به صورت مرتب درباره هدف برنامه می گوید:«مشق دو آمده است که نوجوانان صحبت کنند نه مجری و مهمان برنامه» ساختار تعاملی این برنامه باعث شده که بازخورد های زیادی در فضای مجازی در تحسین از نوع ساختار این برنامه صورت گیرد.

ویژگی دیگر این برنامه،بیان مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به طور غیر مستقیم است که با شکلی نو و ساختاری تعاملی در انجام این کار گام برداشته است.

در قسمت‌هایی که از مشق دو پخش شد،دیدیم که نوجوانان با یکدیگر بر سر موضوعات بحث و همدیگر را قانع می کنند که فضای خوب و جذابی را برای بیننده ترسیم کرده بود.

بخش نظر شما در این برنامه،این امکان را فراهم کرده که نوجوانان از طریق ارسال ویدیویی ساده نظر خود را بیان کنند و به گوش سایر نوجوانان برساند.

بخش تربیون آزاد نوجوانی،با حضور در مدارس کشور تریبونی را برای بیان حرفهای نوجوانان ایجاد کرده است.

نکته قابل توجه این بخش،مدنظر قرار دادن سایر استانهای کشور و دور شدن از مدارس پایتخت است تا بتواند صدای نوجوانان غیر تهرانی را نیز به گوش دیگران برساند.

مشق دو حلقه مفقوده این روزهای رسانه در خصوص بیان حرفهای صریح نوجوانان بود تا بتواند واسطه ای برای بیان حرفهای این قشر به مسئولین و سایر مردم باشد.

طبق گفته تهیه کننده این برنامه، «مشق دو» در ریزترین مباحث نظر نوجوانان و اتاق فکر را اخذ کرده  و این برنامه توسط نوجوانان طراحی و تولید شده است. میانگین سنی عوامل این برنامه 22 و اتاق فکر این برنامه 19 سال است. در اتاق فکر به غیر از نوجوانان، دانشجویان رشته‌های مرتبط با ارتباطات و هنر نیز حضور دارند که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های صداوسیما، سوره، تهران و علامه طباطبایی از جمله آنان هستند.

این برنامه به مناسبت دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت ۱۷:۱۰ روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه روی آنتن می رود.

این برنامه کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که به تهیه کنندگی اشکان حاجی عبدالهی، کارگردانی مصطفی رضایی و اجرای محسن قره شیخلو از امروز همزمان با آغاز دهه فجر روانه آنتن می شود و تا ۲۲ بهمن پخش آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول