اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح بانوان «فرهنگ‌یار ترافیک» در مجمع خیرین سلامت همدان

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان از اجرای طرح «بانوان فرهنگیار ترافیک» در این مجمع خبر داد.

اجرای طرح بانوان «فرهنگ‌یار ترافیک» در مجمع خیرین سلامت همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدصادق صبا ظهر امروز در جلسه آغاز طرح «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک» در مجمع خیرین سلامت همدان اظهار کرد: این طرح بسیار حائز اهمیت است زیرا ابتدا باید مسوولیت سلامت خود را بپذیریم و بعد آن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه هفته گذشته سه تصادف وحشتناک در همدان رخ داد که دو مورد منجر به مرگ شد و خانواده‌هایی در این اتفاقات عزادار شدند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه باید آموزش‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک تاثیر عملی در زندگی خصوصی و اجتماعی داشته باشد گفت: شورای آموزش زنان مجمع خیرین سلامت همدان در بخشی به پیشگیری توجه دارد که پیشگیری از تصادفات و برداشتن بار از دوش بخش بهداشت و درمان مورد توجه جدی ماست.

وی از ساخت دو درمانگاه توسط مرکز بهداشت همدان با همکاری مجمع خیرین سلامت خبر داد و افزود: مرکز بهداشت شهرستان همدان به دنبال ساخت این درمانگاه‌هاست که ما نیز می‌خواهیم با کمک خیرین در تامین هزینه‌های ساخت این مراکز درمانی سهیم باشیم.

صبا با اشاره به ساخت درمانگاهی در جاده فقیره همدان و نیز در روستای قاسم‌آباد گفت: این مراکز درمانی به صورت نیمه کاره رها شده‌اند و از خیرین می‌خواهیم در ساخت آنها ما را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت یکی از این مراکز درمانی ۴۰۰ میلیون تومان و دیگری یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: سال گذشته مردم صالح‌آباد ۴۳۰ میلیون در ساخت درمانگاه این شهر تقبل کردند و ما نیز توانستیم با کمک دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بخشی از هزینه‌های آنجا را تامین کنیم.

صبا خواستار ثبت‌نام مردم همدان در سامانه یکپارچه سلامت سیب شد و گفت: این سامانه  در تامین سلامت مردم موثر است و می‌طلبد همگی در آن ثبت‌نام کنیم.

فاطمه یوسفی؛ رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت همدان نیز با اشاره به اجرای طرح زنان همیار ترافیک در مجمع خیرین سلامت اظهارکرد: آموزش به زنان در حوزه ترافیک یکی از  موضوعات مورد توجه ماست که در قالب کمیته آموزش و پیشگیری پیگیری می‌شود.

نماینده پلیس راهور استان همدان نیز اظهارکرد: معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تکلیفی در اجرای طرح «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک» بر گردن ما نهاده که معتقدیم بهترین عملکرد را می‌توان در اجرای آن در مجمع خیرین سلامت داشت.

سرگرد مظفریه با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک، خلاء بسیار زیادی وجود دارد گفت: متاسفانه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در کشور در اثر تصادفات جان باختند و این یعنی بیش از ۱۷ هزار خانواده درگیر و عزادار شدند.

وی با اشاره به اینکه طبق این آمار در یک ساعت سه نفر در ایران فوت می‌کنند افزود: در اثر فقر فرهنگی هفته‌ای به تعداد دو فروند هواپیما، هموطنان را از دست می‌دهیم.

این نماینده پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه در تصادفات وقتی برخوردی به هر علتی صورت می‌گیرد یک بخش از قضیه به علت فقر فرهنگی است گفت: متاسفانه حتی گاهی دیده می‌شود که افراد با متوفیان تصادفات سلفی می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکثر فوت کنندگان تصادفات نان‌آوران یک خانواده بودند افزود: از فوت ۱۴ هزار نفر مرد، ۱۳ هزار نفر نان‌آور خانواده بودند و این یعنی ۱۳ هزار نفر فاقد همسر شد.

مظفریه با اشاره به اینکه طرح آزمایشی طرح همیاران پلیس اجرا شد و سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی فوتی تصادفات مواجه شدیم خاطرنشان کرد: این طرح‌ها باید مدام مورد توجه باشد تا اثرگذاری بیشتری را در جامعه شاهد باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه تصادفات با جرایم غیرعمد مواجه هستیم و هیچ کس عامدانه نمی‌خواهد آسیبی به فردی برساند اما زائیده یک بی‌‌موالاتی فجایعی در جامعه است گفت: کشور ایران دارای تاریخ و تمدن ۷ هزار ساله است و دارای فرهنگ غنی اما چرا در حوزه رانندگی به این فرهنگ توجه نمی‌شود و ایثاری نداریم؟!

این نماینده پلیس راهور استان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی در اثر فوت نان‌آوران خانواده فرزندانی که آینده جامعه ما هستند دچار کارهای بزه برای کسب درآمد می‌شوند و حتی برخی زنان نیز درگیر این مسائل هستند افزود: در این راستا بر آن هستیم که طیف بسیاری از بانوان را به عنوان همیار اجتماعی در جامعه آموزش دهیم تا پیام آوران و رسولان فرهنگ ترافیکی در بین مردم باشند.

وی از برگزاری کلاس آموزشی برای تمام تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ همدان طی هفته گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه سال ۲۰۱۹ ایران رتبه دوم جهان را در تصادفات به خود اختصاص داد و سازمان گردشگری به کشورهایی که دارای فرهنگ غنی در حوزه تصادفات بودند هشدار داد که مردم ایران فرهنگ بسیار ضعیف در رانندگی دارند و در سفر به این کشورها تجدید نظر کنند که این مسئله خوشایند نیست و باید فرهنگ ترافیکی را مورد توجه قرار دهیم.

مظفریه با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش تصادفات در کشور، جنگ بوده و معلمان و دانش‌آموزان درگیر جنگ تحمیلی بودند تا آموزش افزود: در تصادفات قانون ما هم ضمانت اجرا ندارد و بسیاری از مسائل دست و پاگیر قوه مقننه است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول