اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

طولانی‌ترین ماه‌نورد جهان 367 متر در ماه حرکت کرده است

اخبار منتشر شده حاکی از‌ آن است، ماه‌نورد چین برای انجام اکتشافات علمی ۳۶۷.۲۵ متر را در سمت دور ماه رانده است.

طولانی‌ترین ماه‌نورد جهان 367 متر در ماه حرکت کرده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، ماه‌نورد چین برای انجام اکتشافات علمی ۳۶۷.۲۵ متر را در سمت دور ماه رانده است.

به گفته مرکز برنامه‌های اکتشافی و فضایی لونار، هر دو لندر و ‌ماه‌نورد چانگ ای چهار کار خود را برای چهاردهمین روز قمری روز به پایان رساندند و برای شب قمری به حالت خفته تبدیل شدند.

در طول روز چهاردهم قمری، یوتو -۲ حرکت خود را در طول مسیر پیش بینی شده ادامه داد؛ ابزارهای علمی در مورد لندر و مریخ نورد نیز همانطور که برنامه ریزی شده عمل کردند.

سازمان فضایی چین نخستین کشوری است که توانسته به مدت طولانی حاشیه ماه را اکتشاف کند و نقطه‌های حیات قمر زمین را مورد بررسی و کاوش قرار دهد.

ردیاب پرتوی نوترون و طیف سنج رادیویی با فرکانس پایین در لندر نیز به طور عادی کار می‌کند و داده‌های علمی دست اول را بدست می‌آورد. در ماه‌نورد یوتو نیز، طیف سنج مادون قرمز، دوربین پانوراما، ردیاب اتمی و رادار قمری طبق برنامه‌ریزی اکتشافات علمی را انجام دادند.

کاوشگر Chang'e-۴ در چین در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۸ پرتاب و نخستین  فرود نرم در دهانه فون کارمن در حوضه قطب جنوب-آیتکن در حاشیه ماه در تاریخ ۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ انجام شد.

مریخ نورد Yutu-۲ بسیار طولانی‌تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار کرده است و به طولانی‌ترین ماه‌نورد جهان تبدیل شده است.

یک روز قمری برابر با ۱۴ روز بر روی زمین است؛ کاوشگر چانگ ای چهار به دلیل کمبود انرژی خورشیدی در طول شب قمری به حالت خفته تغییر مکان می‌دهد.

چین در نظر دارد کاوشگر Chang'e-۵  را نیز در سال ۲۰۲۰ پرتاب کند تا نمونه‌های قمری به زمین بازگردد و در آزمایشگاه‌های پیشرفته فناوری مورد بررسی قرار بگیرد.

کاوشگر Chang'e-۵ شامل یک لندر، یک مدارگرد، صعود کننده و یک بازگردنده است؛ وظایف اصلی این مأموریت جمع آوری نمونه قمری، برخاستن از ماه  و لنگر انداختن در مدار قمری خواهد بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول