اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرمانده یمنی: عملیات منطقه «نهم» پس از جنگ جهانی دوم بی نظیر بود

فرمانده منطقه مرکزی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت که عملیات موسوم به «بنیان مرصوص» نشانه‌ای از آیات خدا بود.

فرمانده یمنی: عملیات منطقه «نهم» پس از جنگ جهانی دوم بی نظیر بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت دو هفته از عملیات بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه «نِهم» موسوم به «البنیان المرصوص» در شمال شرق صنعاء، همچنان تمامی ابعاد این عملیات روشن نشده است.

ژنرال «عبدالقادر بدرالدین الحوثی» فرمانده منطقه مرکزی ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن به شبکه المسیره گفت که عملیات «البنیان المرصوص» «نشانه‌ای از آیات خدا» بود و پس از جنگ جهانی دوم تا کنون انهدام ۱۸ تیپ در عرض شش روز سابقه نداشته است.

او گفت: «به فضل خدا و با جانفشانی شهدا و مجاهدین، عملیات البنیان المرصوص در عرض شش روز در یک گستره جغرافیایی وسیع و پیچ در پیچ، پیروزی بزرگی را رقم زد.»

الحوثی همچنین گفت که نیروهای ائتلاف سعودی چند روز پیش از عملیات با حجم وسیع نیرو و امکانات سعی کرد به سمت صنعاء پیشروی کند اما زمین‌گیر شده و عقب‌نشینی کردند.

این فرمانده یمنی از تمامی قبائل منطقه که در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیدند و همچنین از فرماندهان نظامی و گارد جمهوری تقدیر و قدردانی کرد.


اوضاع میدانی پس از عملیات: سبز: ارتش و کمیته‌های مردمی؛ زرد: مناطق درگیری؛ قرمز: دولت مستعفی

 

 

پیش از این «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان جزئیات این عملیات گفته بود که نیروهای یمنی توانستند ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از منطقه «نهم» و استان مأرب را به کنترل خود در آورند و عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را که برای اشغال صنعاء حرکت کرده بودند را کیلومترها به عقب رانده و ۱۵۰۰ تن از آن‌ها را از پا در آورند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول