اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نخستین پرواز قرقیزستان- ایران+تصاویر

نخستین پرواز «تهران- دوشنبه- بیشکک» در فرودگاه بین‌المللی «ماناس» به زمین نشست.

نخستین پرواز قرقیزستان- ایران+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نخستین پرواز «تهران- دوشنبه- بیشکک» در فرودگاه بین‌المللی «ماناس» به زمین نشست.

در مراسم رسمی استقبال از مسافرین اولین پرواز 2 کشور «سعید خرازی» سفیر ایران در قرقیزستان، نمایندگان سفارت، مقامات قرقیز و خبرنگاران حضور داشتند.

سفیر ایران در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم این پرواز موجب توسعه هر چه بیشتر روابط 2 کشور در بخش‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی باشد.

وی افزود: از تمام مسئولین و مقامات قرقیزستان و نمایندگان شرکت هواپیمایی ایرانی که در برقراری این پرواز کمک کردند، تشکر می‌کنیم.

خرازی گفت: هدف این پرواز افزایش مبادلات تجاری و تردد تجار بین قرقیزستان و ایران است.

«قرمانبک اکیشیف» رئیس آژانس هوانوردی قرقیزستان نیز تصریح کرد: راه‌اندازی پرواز بین قرقیزستان و ایران دستاورد مقامات دولتی 2 کشور است که در سال گذشته دیدارها و مذاکرات زیاد در سطوح مختلف صورت گرفت.

اکیشیف گفت: عدم وجود پرواز بین 2 کشور مشکلاتی برای تجار، گردشگران و حتی مقامات رسمی به وجود می‌آورد و حالا این مسئله حل شده است.

وی ادامه داد: همکاری ما با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با راه‌اندازی پرواز مذکور تمام نخواهد شد و در حال حاضر مذاکرات برای ایجاد پرواز مستقیم «مشهد-بیشکک» بررسی می‌شود و در می سال جاری نتایج اولیه گفت‌وگوهای دوجانبه اعلام می‌شود.

«مقصد دمیربک اولو» رئیس دپارتمان گردشگری دولت قرقیزستان گفت: بر اساس آمار رسمی سالانه 2 هزار گردشگری ایرانی از قرقیزستان بازدید می‌کنند که این تعداد کمی است و با راه‌اندازی پرواز افزایش قابل توجه توریست‌ها پیش‌بینی می‌شود.

این مقام گفت: همراه با گردشگران، تجار ایرانی نیز به قرقیزستان خواهند آمد و این پدیده‌ منجر به تقویت روابط دوجانبه می‌شود.

مقامات ایران و قرقیزستان بر ادامه تلاش‌های مشترک برای توسعه همکاری‌های همه جانبه تأکید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول