اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بزرگ‌ترین پروژه پرورش مکانیزه قارچ شمال کشور در رشت افتتاح شد

بزرگ‌ترین پروژه پرورش و تولید قارچ استان گیلان و مکانیزه شمال کشور در سومین روز از دهه مبارک فجر در رشت افتتاح شد.

بزرگ‌ترین پروژه پرورش مکانیزه قارچ شمال کشور در رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز یک واحد تولید مکانیزه پرورش قارچ که در شمال کشور منحصربه‌فرد است با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و استاندار گیلان در روستای کلش طالشان رشت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و صرف اعتباری بالغ‌بر ۱۶ میلیارد تومان احداث‌شده، سالانه ۶۵۰ تن ظرفیت تولید قارچ دکمه‌ای را دارد.

در این واحد تولیدی که از فناوری‌های جدید و استاندارد استفاده‌شده زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۲ نفر فراهم‌شده است.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح این پروژه تولیدی ضمن تقدیر از تولیدکنندگان در شرایط سخت تحریمی اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند زمینه را برای توسعه کسب‌وکار و رونق تولید فراهم کند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در شرایط سخت اقتصادی اجازه توقف در تولید را نمی‌دهند، افزود: گیلان ظرفیت‌های زیادی در جهت تولید دارد و استفاده از منابع خدادادی در این استان تاکنون مثمر ثمر و‌ مطلوب بوده است.

گفته‌شده برای راه‌اندازی این پروژه تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سه میلیارد تومان دیگر نیز به این واحد تولیدی در قالب سرمایه در گردش تزریق اعتبارشده است.

دلجانی، مدیر تولید قارچ نیز در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: درگذشته مالک یک شرکت تن ماهی بوده اما به دلایل سخت شرایط اقتصادی از ادامه تولید فرار کرده است اما مجدداً بنا بر نیاز کشور به تولید، توجه به اشتغال و تولید موجب شده دوباره به عرصه تولید برگردد.

به گفته دلجانیتولیدات مزرعه قارچ او به عراق و یکی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود و مابقی تولید نیز، نیاز بازار داخلی را تأمین می‌کند.

مدیر پروژه تولید قارچ همچنین گفت در کنار این مزرعه یک مجتمع بسته‌بندی و فرآوری قارچ نیز در حال احداث است که با راه‌اندازی آن ظرفیت اشتغال این مجموعه به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول