اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ثبت‌نام بیش از 5000 نفر در طرح «اقدام ملی مسکن»خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع پنج هزار و ۱۹۸ نفر طی دو مرحله برای طرح ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۳۵ درصد متقاضیان مسکن ملی در استان واجد شرایط و 65 درصد نیز فاقد شرایط لازم هستند.

ثبت‌نام بیش از 5000 نفر در طرح «اقدام ملی مسکن»خراسان جنوبی

مهدی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داست: طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‎‌جنوبی در آبان‌ماه آغاز و براساس آنچه از مرکز ابلاغ شده در مرحله اول  سامانه به مدت سه روز فعال بوده تا متقاضیان بتوانند نام‌نویسی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به سهمیه استان خراسان‌جنوبی در طرح اقدام ملی مسکن، بیان داشت: سهمیه خراسان‌جنوبی در این طرح دو هزار و ۴۴۹ واحد مسکونی است که یک هزار و ۳۸۲ واحد در شهر بیرجند و مابقی در سایر شهرهای استان ساخته می‌شود.

جعفری با بیان اینکه در این مرحله دو هزار  ۴۷۸ نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌ که در مرحله اولیه پایش، ۷۰۰ نفر فرم«ج» آن‌ها قرمز بوده است، تبیین کرد: با توجه به ایجاد ظرفیت جدید، نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن از 30 آذرماه در شهرهای بیرجند، طبس و نهبندان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله نیز دو هزار و ۷۲۰ نفر موفق به ثبت‌نام شدند، تصریح کرد: در مجموع پنج هزار و ۱۹۸ نفر طی دو مرحله برای طرح ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۳۵ درصد متقاضیان مسکن ملی در استان واجد شرایط و ۶۵ درصد فاقد شرایط لازم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از آغاز ارسال پیامک به تأییدشدگان طرح ملی مسکن از امروز خبر داد و گفت: همچنین افرادی که پیامک تأیید برای آ‌ن‌ها ارسال نشود می‌توانند از اول اسفند با مراجعه به سایت طرح ملی مسکن نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند، عنوان کرد: واجدان شرایط باید در مرحله‌ اول بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت کند و اگر افرادی امکان پرداخت اقساط را ندارند بهتر است از ابتدای کار صرف نظر کند زیرا در هنگام کار این موضوع امکان‌پذیر نیست.

جعفری در خصوص اجرای طرح و واگذاری زمین به متقاضیان گفت: این طرح شامل زمین‌های خالی موجود در شهرها می‌شود که به‌صورت مجتمع و گروه‌های ساخت به متقاضیان واگذار خواهد شد تا افراد بتوانند برای ساخت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زمین‌های در نظر گرفته شده برای طرح در بیرجند سایت اداری است، خاطرنشان کرد: بعد از مرحله پالایش و بررسی افراد واجد شرایط، واگذاری زمین خواهد بود که برای این موضوع باید آیین‌نامه اجرایی ابلاغ شود که بعد از ابلاغ آن، قیمت زمین‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/69039/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول