اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ویروس کرونا در استان مرکزی مشاهده نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در استان مرکزی و کشور موردی از ویروس کرونا مشاهده نشده است اما بحث پیشگیری در مورد این بیماری مهم است.

ویروس کرونا در استان مرکزی مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهروز اکرمی صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در مورد بررسی راهکارهای پیشگیری از کرونا ویروس، اظهار کرد: تاکنون در استان مرکزی موردی از ویروس کرونا گزارش نشده است، اما توجه به بحث پیشگیری در این مورد ارزشمند است.

وی با بیان اینکه باید در ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد بیماری کرونا تلاش کرد افزود: باید به دانش آموزان و دانشجویان و حتی در محلات و شهرستان‌ها آموزش‌های لازم را ارائه کرد تا همه‌جانبه به مقابله با آن رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی باید همه تلاش خود را به کار گیرد اضافه کرد: در همین راستا باید از محل‌های مختلف و پرتردد و بیمارستان‌ها داشته باشد و بر آنها نظارت کند.

اکرمی ابراز تصریح کرد: امیدواریم با تصمیمات گرفته شده و اجرای آن هیچ‌گونه موردی از بیماری کرونا در استان نداشته باشیم البته باید مردم را نسبت به این موضوع حساس کرد تا پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید نسبت به مسافرهای خارجی نیز حساسیت بیشتری داشت و میراث فرهنگی باید در این موضوع اقداماتی انجام دهد و در مورد اطلاع‌رسانی به هتل‌ها با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: دست دادن و دیده‌بوسی کردن در بین رواج دارد و این موضوعی نیست که به‌راحتی بشود با آن مقابله کرد اما اطلاع‌رسانی در این خصوص به مردم شده است.

سید محمد جمالیان افزود: تجربه‌ای که استان مرکزی در مقابله با کنترل بیماری آنفلوآنزا کسب کرد و در آن موفق بود نشان می‌دهد می‌توان در برابر کرونا هم پیشگیری‌های لازم را داشت و آن را با موفقیت پشت سر گذاشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه البته نمی‌خواهیم در بین مردم ترس و وحشت ایجاد کنیم افزود: اما باید اقدامات لازم و اطلاع‌رسانی‌ها را با جدیت دنبال کنیم.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول