اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح 300 پروژه ورزشی طی دهه فجر در کشور

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت‌: 300 پروژه ورزشی در دهه فجر سال جاری در سطح کشور افتتاح می‌شود.

افتتاح 300 پروژه ورزشی طی دهه فجر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهین فرهادی‌زاد امشب در نشست تخصصی با رؤسا و نواب رئیس هیأت‌های ورزشی استان زنجان با بیان اینکه زنان محور اصلی خانواده و الگوی بسیار تاثیرگذاری در خانواده و جامعه هستند، اظهار کرد: باید در راستای ایجاد تعادل و مناسب‌سازی فضای کاری آن‌ها بسترها فراهم شود. 

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به آمار بالای میزبانی بخش بانوان به نسبت آقایان در گزارشات ارائه شده، عنوان کرد: این نشان از توجه جدی به ورزش بانوان در این استان است و باید در بخش‌های دیگر نیز این چنین باشد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های موجود علیه کشورمان سبب شد تا نتوانیم برخی تجهیزات را خریداری کنیم تصریح کرد: اعلام نیاز تجهیزات در برخی رشته‌های گران قیمت را می‌پذیریم و به تعدادی از آن‌ها در تهیه تجهیزات کمک خواهیم کرد. 

فرهادی‌زاده با اشاره به افتتاح 300 پروژه ورزشی در دهه فجر سال جاری در سطح کشور اظهار کرد: 60 تا 70 درصد این پروژه‌ها شامل سالن‌های مشترک است که فضای ورزشی جدیدی را برای بانوان نیز رقم می‌زند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان هم در این جلسه با بیان اینکه کل ورزشکاران سازمان یافته استان در سال‌جاری 46 هزار و 962 نفر است، اظهار کرد: از این تعداد 19 هزار و 858 ورزشکار در بخش بانوان و 27 هزار و 104 نفر در بخش آقایان سازمان یافته‌اند.

علی خلیلی ورزشکاران سازمان یافته روستایی زنان را یک هزار و ۳ ورزشکار و مردان را یک هزار و 917 نفر در سال‌جاری اعلام کرد و افزود: در بخش همگانی نیز زنان 3 هزار و 860 نفر  و مردان 423 نفر ورزشکار سازمان یافته دارند. 

وی در ادامه مجموع مدال‌های کسب شده در مسابقات برون مرزی در سال‌جاری را تا به امروز 122 مدال اعلام و اظهار کرد: ورزشکاران استان 14 مدال در مسابقات جهانی، 15 مدال در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی و 93 مدال در مسابقات بین‌المللی کسب کردند. خلیلی با اشاره به اینکه مجموع مدال‌های کسب شده در مسابقات کشوری امسال 661 مدال بوده است و 63 مقام تیمی نیز در کشور به دست آمده است، گفت: از تعداد 184 ورزشکار دعوت شده به اردوهای تیم ملی 119 نفر برگزیده تیم‌های ملی از استان زنجان بودند که از این تعداد 54 نفر در بخش بانوان و 65 نفر در بخش آقایان جذب شده‌اند.

انتهای پیام/73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول