اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

«غرب‌زدگی» از تهدیدها و تحریم‌ها خطرناک‌تر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غرب‌زدگی، دوری از باورهای انقلاب و فاصله گرفتن از فرهنگ قرآن ریشه همه مشکلات است و از تهدیدهای نظامی دشمن خطرناک تر می باشد.

«غرب‌زدگی» از تهدیدها و تحریم‌ها خطرناک‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادواره شهدای مقاومت، شهید سپهبد سلیمانی و شهید زمانی نیا که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی در همه زمینه ها و زیرساخت ها پیشرفت های خوبی داریم اما در کنار همه موفقیت ها مشکلاتی نیز داریم و در حوزه اقتصادی بین بایدها و داشته ها فاصله زیادی وجود دارد.

وی با تشریح ریشه مشکلات کشور گفت: مشکلات کشور از زمانی شروع شد که برخی از مسئولان برای اداره کشور مسیری انتخاب کردند که با مبانی انقلاب سازگار نبود‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام راحل نگران این بودند که عده ای با تفکر غرب‌زدگی در کشور باقی بمانند و باعث انحراف شوند، افزود: خطرناک تر از تحریم ها، تهدیدها و دشمنان بحث غرب‌زدگی و فاصله گرفتن از فرهنگ قرآن است.

قالیباف با بیان اینکه در حوزه اقتصاد به مردم بها داده نمی شود، تصریح کرد: اقتصادی که ۸۰درصد آن دولتی باشد حتما ناکارآمد است و با فساد روبرو می شود و مبارزه با این فساد بی نتیجه خواهد بود.

وی ضعف کشور را چالش جدی مدیریتی عنوان کرد و ادامه داد: امروز چالش مدیریتی برای مردم ملموس است و در حوزه مدیریتی ناکارآمدی اشباع شده داریم به این معنا که اگر مدیران دست به کاری نزنند و هیچ تصمیمی نگیرند وضعیت بهتر از این خواهد بود که این مدیران تصمیم بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: درآمد نفتی چهار برابر تغییر پیدا کرده اما اقتصاد هیچ تغییری نکرده حالا چه فرقی می کند که یک میلیون بشکه نفت بفروشیم یا نفروشیم.

قالیباف ادامه داد: چالش مردم جریانات سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا نیست بلکه دغدغه مردم این است که چه کسی باورهای انقلاب را قبول دارد و می تواند مشکلات مردم را گره گشایی کند.

وی با بیان اینکه امروز مجلس در راس امور نیست، گفت: مجلس باید بتواند برای مشکلات راه حل پیدا کند، تصمیم های دقیق و درست بگیرد و بر مطالبات نظارت داشته باشد و لذا مجلسی که نتواند چاره اندیشی کند کارآمد نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی مطابق با سنت های الهی و براساس وظایفی که رهبر معظم انقلاب محول کرده بودند که باید دشمن را خوب بشناسیم، نقشه دشمن را بدانیم و شیوه مقابله را با دشمن را با تدبیر و به درستی انتخاب کنیم، عمل می کرد و محبوب همه مردم شد.

قالیباف ادامه داد: یکی از مهم ترین شیوه های مقابله شهید سلیمانی با دشمنان این بود که همه کسانی را که حاضر بودند در مقابل ظلم آمریکا ایستادگی کنند را به صحنه آورد و همچنین هر جا لازم بود جنگید و جایی که نیاز به مذاکره بود وارد گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/پ/ث30/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول